We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

اختصاص یارانه حمل و نقل به محصولات صادراتی روسیه

اختصاص یارانه حمل و نقل به محصولات صادراتی روسیه “معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت، دکتر مهرنوش”

 

معاون صادرات سازمان توسعه تجارت با اشاره به مزیت‌های صادراتی ایران با کشور روسیه از اقدامات حمایتی سازمان توسعه تجارت برای حمایت از تجار و بازرگانان در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری معدن ایران (معدنا)، مینا مهرنوش در سومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه که توسط مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین‌المللی ایران برگزار شد، با اشاره به مزیت‌های تجارت با روسیه اظهار کرد: با توجه به این‌که در بخش سیاسی و بین‌المللی مزیت‌هایی را به دست آوردیم می‌توانیم در مباحث اقتصادی این مزیت‌ها را توسعه دهیم و سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی اصلی بحث صادرات نگاه ویژه‌ای به کشور روسیه داشته است.

وی با بیان این‌که روسیه بازار مهم صادراتی ایران محسوب می‌شود که در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مورد توجه قرار گرفته و سازمان توسعه تجارت به دنبال راهکاری برای افزایش حجم صادرات برای توسعه بازار ایران و روسیه است، اظهار کرد: باید سعی کنیم از فرصتی که به دلیل قطع ارتباط روسیه با برخی کشورها ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

مهرنوش با عنوان اینکه صادرات محصولات کشاورزی می تواند یکی از زمینه های اصلی تجارت دو کشور باشد، گفت: در راستای تقویت توان صادراتی محصولات کشاورزی کشور، مدیریت محصول آغاز شده است و اقدامات لازم برای رفع موانع برای افزایش حجم مبادلات ایران و روسیه صورت خواهد گرفت.

مهرنوش در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که محصولات ساختمانی یا محصولات پتروشیمی نیز از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توانیم در بازار روسیه به آن توجه کنیم، ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث کیفیت کالاها و محصولات است که اگر به این موضوع توجه نشود بازار این کشور را از دست خواهیم داد و ما تقاضا داریم از بنگاه‌ها و شرکت‌ها که بر روی بحث کیفیت بیشتر تمرکز کرده و در این زمینه تسهیلاتی برای توانمندسازی شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

معاون سازمان توسعه صادرات با بیان این‌که یکی از مشکلات اساسی بنگاه‌ها و بخش خصوصی روی قیمت کالاهای صادراتی است که اغلب رقابتی نبود، گفت: این موضوع بیشتر به دلیل هزینه حمل‌ونقل است که برای این موضوع نیز یارانه‌هایی در نظر گرفتیم و پیشنهاد شده بخشی از هزینه حمل‌ونقل را به صورت یارانه پرداخت کنیم و باید قیمت‌ها در بازار روسیه رقابتی شود.

وی با بیان این‌که یکی از ضعف‌ها در بحث صادرات بحث بسته‌بندی ‌است، گفت: باید تلاش شود کیفیت بسته‌بندی‌ها به کشور روسیه و دیگر کشورها ارتقا یابد و به این موضوع باید توجه ویژه‌ای شود و ما حاضریم بر روی این موضوع یارانه پرداخت کنیم.

مهرنوش در عین حال بیان کرد: تحقیقات بازار نیز در رابطه با تجارت با این کشور انجام می‌شود و در این زمینه سایت‌هایی در نظر گرفتیم که اطلاعات مختلف بر روی سایت قرار گیرد. همچنین شناسایی شرکت‌های دو طرف از دیگر مواردی است که اقداماتی در این خصوص انجام می‌دهیم و سیاست ایران برای معرفی برند محصولات صادراتی در بازار روسیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی است و برای این کار در نظر داریم در سال آینده نمایشگاه تخصصی نیز برگزار کنیم که تصور می‌کنم با توجه به تمرکزی که روی بازار روسیه داریم و همکاری که بین دستگاه‌های دولتی در این زمینه وجود دارد می‌توانیم در رابطه با این کشور به نتایج بسیار خوبی دست یابیم.

معاون سازمان توسعه صادرات همچنین اظهار کرد: در حوزه خدمات مالی با بانک‌های مختلف در ایران به ویژه بانک توسعه صادرات جلساتی داشتیم و در رابطه با ارتباط با بانک‌های کشور روسیه نیز اقداماتی انجام دادیم و توقع داریم بتوانیم با بانک‌های بزرگ‌ این کشور نیز ارتباط برقرار کنیم و با سفیران و رایزنان نیز ارتباطات خوبی برقرار کردیم و همه سعی و تلاش ما این است که بستر لازم برای فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی فراهم کنیم.

منبع: معدنا

تاریخ: ۹/۱۲/۹۴