We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در معادن فارس

 

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به نقل از علیرضا جوکاری اطلاعات دیگری در این باره منتشر نکرده است و افزوده است: با عملیاتی شدن برخی از معادن بزرگ استان فارس با بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، می توان تاثیر مثبت این اقدام را در رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال استان انتظار کشید. 
وی گفت: هم اینک هفت هزار و ۱۵ نفر در ۴۹۲ معدن فعال استان شاغل هستند و سالانه افزون بر ۴۵ میلیون تن مواد معدنی استخراج می کنند. 
جوکاری حجم ذخیره این معادن را دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن عنوان و اظهار کرد: این معادن با سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال در حال بهره برداری هستند. 
وی گفت: در استان فارس ۲۲ نوع ماده معدنی مانند سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس، گرانیت، آلومینیوم و نیکل در حال بهره برداری است. 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس یادآوری کرد: این استان در زمینه استخراج خاک نسوز صنعتی، میزان ذخایر گچ، دولومیت، لاتریت نیکلدار و … در کشور رتبه نخست را دارد. 
جوکاری اظهار کرد: با توجه به مزیت های نسبی سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی فارس و وجود انواع مواد معدنی در سطح استان، این بخش می تواند ازجمله پایه های اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان باشد.

منبع خبر : ایرنا