We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

افخمی‌راد: ترجیحات تعرفه‌ای اروپا، تسهیلات بانکی و تعرفه صفر در ارمنستان فرصتی برای تجار ایرانی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ترجیحات تعرفه‌ای اروپا (GSP)، امکان ارایه تسهیلات بانکی ارمنستان به سرمایه‌گذاران ایرانی و تعرفه صفر کالای ارمنستانی در اتحادیه اوراسیا، از جمله فرصت‌های پیش‌روی تجار ایرانی برای افزایش فعالیت در ارمنستان و اروپا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «ولی‌ا… افخمی‌راد» در همایش تجاری ایران و ارمنستان با بیان این مطلب افزود: اگر کالاهای ایرانی در ارمنستان تولید شوند و برچسب تولید در این کشور برآنها زده شود، با تعرفه صفر درصدی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا همچون روسیه، بلاروس و… قابل توزیع است.

وی گفت: این امتیاز خوبی برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی است تا صادرات محصولات خود را به این کشورها افزایش دهند.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: ما امیدواریم ارمنی‌ها در بخشی از خط‌های تولیدی که قرار است توسط ایرانی‌ها در این کشور ایجاد شود، مشارکت کنند و بانک‌های ارمنستان تسهیلاتی معادل نیمی از سرمایه مورد نیاز تجار ایرانی را تامین کنند. چرا که سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور علاوه بر ایجاد اشتغال، سودآوری خوبی برای این کشور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترجیحات تعرفه‌ای اروپا (GSP) اشاره کرد و گفت: این تعرفه‌ها و تخفیف‌های صادراتی مدت‌دار است و پس از مدتی برداشته خواهد شد اما ما امیدوایم شرایط ارمنستان به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران کشورمان بتوانند از این ترجیحات تعرفه‌ای اروپا که برای صادرات کالا از ارمنستان به کشورهای اروپایی فراهم شده است، نهایت استفاده را ببرند.

رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه این نشست با معرفی رایزن بازرگانی کشورمان در سفارت ایران در ارمنستان، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی می‌توانند از خدماتی که سازمان توسعه تجارت توسط رایزنان بازرگانی خود به آنان ارایه می‌کند، کمال استفاده را ببرند و کار و تجارت خود را در کشورهای هدف گسترش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور هیات‌های خارجی در ایران منجر به اقدامات مثبت و مفید در راستای توسعه اقتصادی کشورمان شود.

همایش تجاری ایران و ارمنستان و مذاکرات تجاری همزمان با حضور هیات ۸۰ نفره تجاری از کشور ارمنستان به سرپرستی وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان روز دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ برگزار شد.

منبع : farsi.tpo.ir

برای توضیحات بیشتر به گزارش اختصاصی یوستون مراجعه فرمایید