We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ تهران از ۲۸ تیرماه

سخنگوی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه: هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری سنگ ایران به نقل از ایرنا، «حسین جعفریان» سخنگوی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه که از ۲۸ تا ۳۱ تیرماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر می شود، گفت: امسال ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در فضای باز و سرپوشیده گردهم آمده اند که سهم شرکت های خارجی ۴۰ شرکت پیش بینی شده است.

وی ایتالیا، چین، اسپانیا، هندوستان، ترکیه و کره جنوبی را از جمله کشورهای حاضر در این نمایشگاه معرفی کرد که در کنار ۲۰۰ تا ۲۱۰ شرکت ایرانی مشارکت دارند.

جعفریان گفت: سطح اشغال نمایشگاهی برای غرفه داران خارجی پارسال ۳۳۰ متر مربع بود که امسال به یک هزار مترمربع رسیده است؛ در واقع رشد ۳۰۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی امسال، هر یکی از روزهای برپایی نمایشگاه به ترتیب «معدن»، «صادرات»، «فرآوری» و«دانشجو و دانشگاه» نامگذاری شده است. همچنین امسال برنامه جانبی «کلاس های آموزشی» نیز برگزار می شود.

به گفته وی، هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برگزار می شود و در آن کارخانه های سنگبری، معادن سنگ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و واردکنندگان، آخرین تولیدات را به نمایش می گذارند.

جعفریان افزود: قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه، هیات های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا، ترکیه و افغانستان با حضور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی، با تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان و مسئولان انجمن های تولیدی سنگ کشورمان مذاکره کنند.

بر پایه این گزارش، «پریسا یعقوبی منظری» از پژوهشگران موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده بود که ایران پیش از شرایط تحریم در صادرات سنگ سهم ۳٫۱۶ درصدی را داشت اما وقوع تحریم و موانع صادرات موجب کاهش این رقم به سطح ۱٫۴ درصدی شد.

به گفته وی، مطالعات نشان می دهد کشورهای مالزی، هندوستان و پاکستان در برخی از اقلام سنگ از جمله سنگ های تراش پذیر و سخت، جایگاه ایران را از آن خود ساخته اند.

منبع:خبرگزاری سنگ ایران
تاریخ:۹۵/۰۴/۲۶