We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

تداخل زمانی نمایشگاه‌های بزرگ” موضوعی که در روزنامه صمت، محمد رسا به آن پرداخت

تداخل زمانی نمایشگاه‌های بزرگ” موضوعی که در روزنامه صمت، محمد رسا به آن پرداخت

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی ایران «ایران کان‌مین» آخرین نمایشگاهی بود که چندی پیش در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. کارشناسان و فعالان معدنی نظرات متفاوتی درباره این نمایشگاه داشتند. 
محمد رسا، کارشناس و فعال بخش معدن درباره برگزاری یازدهمین نمایشگاه « کان مین» در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: در گام نخست، برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی باید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی صحیحی انجام شود تا تداخلی بین نمایشگاه‌ها به وجود نیاید یا فاصله بین ۲ نمایشگاه کوتاه نباشد و امکان شرکت برای فعالان معدنی در تمامی نمایشگاه‌ها میسر باشد. نمونه چنین تداخلی نمایشگاه سنگ محلات و نمایشگاه معدن تهران بود. 
او در ادامه به بازدیدی که از این نمایشگاه داشت اشاره کرد و افزود: نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل پیشرفت قابل‌توجهی داشت زیرا شرکت‌کنندگان این نمایشگاه که از کشورهای مختلف حضور داشتند تمایل خود را برای همکاری مشترک و ورود به بازار ایران اعلام کردند. این در حالی بود که سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی تنها حضور آنها به شکل ظاهری بود اما امسال با توجه به توافقات هسته‌ای و لغو قریب‌الوقوع تحریم‌ها، شرکت‌کنندگان به شکل جدی وارد مذاکره با شرکت‌های ایرانی شدند. در سال‌های گذشته شرکت‌های خارجی درنمایشگاه‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند اما خبری از همکاری مشترک و تمایل آنها برای حضور در ایران نبود. اما امسال شرایط تغییر کرده و شاهدیم که بسیاری از این شرکت‌ها آمادگی لازم برای مذاکره و انجام پروژه‌های مشترک را دارند. 
رسا بیان کرد: در این میان شرکت‌های ایتالیایی تمایل بسیاری برای همکاری مشترک در بخش‌های مختلف معدنی ایران داشتند که این موضوع را می‌توان به فال نیک گرفت.

دانلود اصل مقاله