We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

تیم کارشناسی یوستون در مذاکرات رو در روی بنگاهها و موسسات دانمارکی

همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و دانمارک (هتل پارسیان آزادی) ۱۵دی ۱۳۹۴

دانمارک کشوری است در شمال اروپا. و پایتخت آن کپنهاگ است. جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است. دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی و تنها مرزی که دارد با کشور آلمان است. به دنبال سفر هیات های تجاری کشورهای مختلف به ایران،هیئت تجاری دانمارک نیز به ایران سفر کرد و همایش اقتصادی دربخشهای انرژی و فناوریهای پاک،خدمات دریایی و لجستیک، .بهداشت و سلامت ، صنایع غذایی ، محصولات کشاورزی و بخش مالی برگزار شد.

آقای بختیاری معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران پس از معرفی مختصری از دانمارک، خاطر نشان کرد دانمارک علی رغم مساحت کم، دارای اقتصاد قوی بوده و اظهار امیدواری کرد که در این همایش گام های مهمی در جهت توسعه روابط اقتصادی برداشته شود. ایشان پس از توضیح در رابطه با برنامه از آقایان خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، آقای کریستین جنسن ، وزیر امور خارجه دانمارک، آقای محمود بریمانی، مدیر کل شمال و شرق اروپا در وزارت امور خارجه، آقای دنی آنان، سفیر دانمارک در ایران و آقای توماس باستراپ، معاون مدیر کل کنفدراسیون صنعت دانمارک،  دعوت کرد که به جایگاه بیایند و به سخنرانی بپردازند.

این همایش فرصتی بود تا پس از ۱۰ سال از آخرین ملاقات بین بنگاه‌های اقتصادی دو طرف ، یک بار دیگر شرایط همکاری‌های اقتصادی برای دو کشور ایران و دانمارک  فراهم شود شود.

آقای جنسن، وزیر امور خارجه دانمارک در سخنرانی خود ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران اظهار امیدواری کرد که ارتباطات بین دو کشور بیشتر بشود، ایشان با اشاره به پتانسیل های موجود در ایران ابراز داشت، هدف اصلی این هیئت تجاری ،ایجاد یک رابطه اقتصادی دائم با شرکت های ایرانی است.

سپس آقای خوانساری به سخنرانی پرداخت،ایشان ضمن خوش آمد گویی به جناب وزیر و هیئت دانمارکی و همچنین شرکت کنندگان ایرانی، به سابقه حضور متخصصین دانمارکی در ایران اشاره کرد و گفت: در سالهای دور پروژه های راه آهن و جاده سازی توسط متخصصین دانمارکی انجام شده است و در ادامه افزود۵۰ سال پیش اولین کارخانه شیر با مشارکت دانمارکی ها در ایران ساخته شد و در دهه ۹۰ نیز کارخانه پنیر با حضور متخصصین دانمارکی آغاز به کار کرد. وی به وجود زمینه های مشترک همکاری اشاره کرد اهمیت شناخت ظرفیت ها در زمینه ماشین آلات، دارو ، گردشگری زمینه خوبی برای همکاری مشترک را فراهم می نماید. در پایان خاطر نشان کرد با وجود تمام پتانسیل ها حجم مبادلات تجاری بسیار کم بوده، و ابراز امیدواری نمود ورود هیئت تجاری دانمارک می تواند سرفصلی باشد برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاریهای مشترک ، ادامه داد،با توجه به شرایط و پتانسیل های ایران، فرصت برای سرمایه گذاری های بلندمدت و کارهای زیر بنایی بسیار مناسب است،ایشان آمادگی اتاق بازرگانی تهران را برای جذب هیئت های تجاری از دانمارک و راهنمایی  و مشاوره سرمایه گذاران دانمارکی اعلام داشت و ابراز نمود  امکان سرمایه گذاری در تمام زمینه ها وجود دارد.

پس از وی جناب آقای بریمانی به سخنرانی پرداختند، محمود بریمانی، مدیرکل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه ، خاطر نشان کرد تعاملات صورت گرفته زمینه برای بازطراحی روابط اقتصادی و بازرگانی را فراهم نموده است   حجم مبادله تجاری ۱۴۰ میلیون یورویی در سال اخیر باید گسترش پیدا کند. وی خاطرنشان نمود که این رقم رضایت بخش نیست و باید تا سطح ۵۰۰میلیون یورو زمینه را فراهم کنند. وجود ماشین آلات دانمارکی در صنایع لبنی و همچنین صنعت سیمان کشور اشاره کرد و ادامه داد ایران و دانمارک در زمینه های مختلف منجمله نفت وگاز، پتروشیمی، کشاورزی، دامپروری و بانکی میتوانند همکاری متقابل داشته باشند. علاوه بر آن اضافه نمود ما از عزم جدی دولت دانمارک برای توسعه روابط اقتصادی حمایت میکنیم و دست همه فعالان اقتصادی را برای همکاری برد-برد میفشاریم.. 

پس از وی آقای توماس باستراپ، معاون مدیر کل کنفدراسیون صنعت دانمارک با اشاره به اینکه ۱۰ سال از آخرین باری که یک هیات تجاری به ایران آمده می گذرد، خاطر نشان کرد ۶۰ شرکت دانمارکی در هیات اعزامی به ایران خضور دارند. علاوه بر ان افزود طبق کاوشهای باستان شناسی وایکینگها تجارت گسترده ای با ایران داشته اند و قدمت و سابقه همکاریهای تجاری بازرگانی بین دو کشور به آن زمان بر می گردد. .وی از سفر به ایران اظهار امیدواری نمود تا روابط اقتصادی دو کشور از نو دوباره ساخته شود تا زمینه برای کسب و کارهای جدید آغاز گردد.

سپس آقای دنی سفیر دانمارک در ایران از امیدواری جهت مفید بودن مذاکرات بین فعالان اقتصادی دو کشور یاد کرد و از اتاق بازرگانی تهران و کنفدراسیون صنعت دانمارک نیز تقدیر و تشکر نمود.

پس از آن جلسات ملاقات های رودر رو بین فعالان اقتصادی آغاز شد.

یوستون نیز در راستای هدف شناساندن پتانسیل های  صنعت سنگ ایران با حضور در این همایش با شرکتهای مربوطه دیدار و گفتگو کرد.
در این جلسه نماینده یوستون در مورد پتانسیل های صنعت سنگ ایران، و فرصت های سرمایه گذاری در این صنعت با شرکت های مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداخت.