We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

روسیه بازار صادراتی سنگ‌های تزئینی ایران شناخته شد

روسیه بازار صادراتی سنگ‌های تزئینی ایران شناخته شد/ روسیه مشتری مرمریت ایران می‌شود

ابوالقاسم شفیعی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اروپا علیه روسیه بر سر جزیره کریمه، فرصت بسیار مناسبی است تا ایران در زمینه تجارت ورود پیدا کند و به دنبال کشف بازارهای جدید صادراتی باشد.

او در این باره افزود: به دلیل همین تحریم‌ها حتی ایتالیایی‌ها علاقه‌مند بودند تا جنس‌‌هایشان را از طریق ایران و با برند ایرانی به روسیه صادر کنند تا از حجم مبادلات‌شان محافظت کنند. اما در انجمن سنگ تلاش کردیم این بازار صادراتی را از دست ندهیم و با برگزاری یک نمایشگاه تخصصی که در شرف تشکیل است، ۱۲ شرکت ایرانی فعال در عرصه صنعت سنگ حضور داشته باشند تا با برنامه‌هایی که برای مذاکرات تجاری با مسوولان صنعت سنگ روسیه توسط یوستون هماهنگ شده، سهم‌مان را در توسعه صادرات سنگ ایران افزایش دهیم.

شفیعی بیان کرد: این یک فرصت استثنائی است و در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ مسکو اولین پاویون تخصصی صنعت سنگ ایران نیز تشکیل می‌شود و قصد داریم این پاویون را به همراه سفیر محترم ایران برگزار کنیم. ناگفته نماند معاونت محترم معدنی وزارت معادن هم در این راستا پیگیری‌های بسیاری داشته است.

رئیس انجمن سنگ‌های تزئینی ایران با بیان اینکه امیدواریم فرصت خوبی برای گشایش بازار سنگ‌های فرآوری شده ایران در بازار روسیه شناسایی و برقرار شود، گفت: روسیه در معادن به ویژه در صنعت سنگ‌های تزئینی از نظر دانش فرآوری بسیار فقیر است و به رغم اینکه روسیه تکنولوژی‌های هایتک دارد و دانش بسیاری در زمینه هوا و فضا دارد اما در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده و عمدتا معادنی که شخصا در روسیه بازدید کردم، معادن گرانیت است و این کشور معدن مرمریت ندارد و همانند ایران از مزیت‌های اقتصادی در معادن برخوردار نشده است.

او خاطرنشان کرد:در حالی که الان در تمام دنیا سلیقه مصرف‌کنندگان در صنعت ساختمان به سنگ‌های مرمریت سوق یافته و گرانیت بیشتر در استفاده از نمای بیرونی ساختمان به کار می‌رود. ما در بازار داخلی از سنگ‌های مرمریت بسیاری برخوردار هستیم و همین برای ایران فرصت بسیار مناسبی است تا در این نیاز بازار روسیه تمرکز کند و صادرات مرمریت کند. تا جایی که به شخصا بررسی کردم در قزاقستان، قرقیزستان و روسیه معادن سنگ‌های تزئینی تا الان اکتشاف نشده اگرچه ممکن است بعدا اکتشاف شود. معادن روسیه از سنگ گرانیت غنی است و سنگ از خانواده تراورتن و مرمر کم است.

تاریخ : ۲۵٫۳٫۱۳۹۵

منبع : www.eghtesadnews.com