We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

عباس آذرنوش: وحدت و یکپارچگی صنعتگران ایرانی رمز موفقیت در صادرات

طبق گزارش یوستون از هفدهمین نمایشگاه سنگ روسیه که با استقبال بازدیدکننده های بسیاری مواجه شده، ایرانیها در این نمایشگاه با غرفه سازی زیبا و یک شکل خود در میان کشورهای دیگر بسیار خوش درخشیدند.  مدیریت حضور شرکتها به شکل منسجم و در قالب پاویون تا این لحظه یکی از مواردی بوده که صنعتگران ایرانی را در این نمایشگاه بر سر زبانها انداخته است. طوریکه طبق گزارش تلویزیون سراسری از نمایشگاه سنگ مسکو ایران پس از ۱۶ سال حضور قوی و بسیار پررنگی داشته طوریکه در این دو روز با حضور دکتر سرقینی و مهدی سنایی به ترتیب معاون وزیر صنایع و سفیر ایران همراه بوده است.

 در حاشیه این نمایشگاه، عباس آذرنوش مدیریت شرکت سنگستان محلات (از مشارکت کنندگان ایرانی در این نمایشگاه) طی مصاحبه ای با یوستون اعلام کرد: گرچه برای شرکت در این نمایشگاه با موانع زیادی روبرو شدیم اما با کمک مدیریت نماینده نمایشگاه (یوستون) و انجمن سنگ و وحدتی که بین شرکتها وجود داشت توانستیم آنها را از سر بگذراندیم. البته این اولین تجربه حضور در این نمایشگاه و بویژه در این کشور بود که بسیار دلگرم کننده و باشکوه انجام گرفت. آذرنوش با تاکید بر شکل پاویون ایران بعنوان نگین این نمایشگاه، بیان کرد غرفه های ایرانی در این نمایشگاه توانستند بسیار خوش بدرخشند که این نتیجه همکاری و وحدت بین افراد بود.

photo_2016-06-23_20-07-48

وی با اشاره به قوانین پیچیده و بسیار سختی که روسیه برای واردات سنگ به کشورخود دارد افزود اگرچه ورود انفرادی به بازار این کشور بسیار سخت و نفوذناپذیر به نظر می رسد اما با وحدت گروهی می توانیم موفقیتهای قابل ملاحظه ای بدست آوریم. از آنجائیکه در بافت شهری این کشور زیاد از سنگ استفاده نشده این بازار به سنگهای وارداتی نیاز دارد و در واقع بازار بکری برای ورود سنگ جهت شهرسازی دارد که ایران می تواند به دلایل زیادی بهترین گزینه برای واردات سنگ روسیه باشد.

وی ضمن درخواست از توجه مسئولین به صنعتگران ایرانی بویژه صنعت سنگ، از آنها خواست که با حمایت بیشترخودشان از این صنعت باعث کسب رونق اقتصادی کشور و سهولت راههای تجارت بین دو کشور باشند. تا این حوزه نیز بتواند افتخارآفرین کشور باشد. که این امر منر به کارآفرینی و ارزآوری برای کشور است. ما باید جایگاه توان صادراتی و تولیدات خود را  به دنیا نشان بدهیم تا به یکی از بزرگترین صادرکنندگان سنگ به دنیا تبدیل شویم.

مدیر سنگستان محلات ضمن توجه به ان نکته که در حال حاضر با شروع نمایشگاه، بیشتر در حال شناساندن و معرفی سنگ ایران به این کشور هستیم اما باید راههای ورود به بازار و نحوه دستیابی به مشتری و فروش محصولات خود در این بازار را در مرحله بعدی مدنظر قرار دهیم. آذرنوش گفت: درست است که پیش از این نیز صادرات به این کشور انجام گرفته ولی تا بحال سابقه حضور و معرفی تنوع سنگ ایرانی را در این سطح و حجم نداشتیم. البته با گذشت دو روز از نمایشگاه بازدیدها بسیار خوب بوده ولی سنگ ایران در این مرحله هنوز نابالغ است و باید به رشدی که قابل انتظارمان است برسیم که این کمک مسئولین دو کشور را می طلبد تا دست یابی به این هدف را برایمان تسریع و تسهیل نماید.

مدیر سنگستان محلات، حضور یکپارچه شرکتهای ایرانی را بشکل پاویون در نمایشگاههای خارجی، رمز اصلی موفقیت تجار دانست و افزود با وجود سابقه شرکت در نمایشگاههای خارجی متعدد شرکت سنگستان، اما این تجربه گروهی، می تواند موفقیت چشمگیری را بهمراه داشته باشد که از هم اکنون ملموس به نظر میرسد. وی با اشاره به موفقیت و موقعیتی که کشور ترکیه در این چند سال اخیر در امر صادرات توانست بدست آورد حضور یکپارچه و وحدت گروهی و دوستانه آنها با یکدیگر دانست.

photo_2016-06-23_20-07-34

وی خاطرنشان نمود کشورهای خارجی تاکنون توانسته اند با مرکزیت دولتشان و با یکپارچگی خود به موفقیتهای چشم گیری دست پیدا کنند. عباس آذرنوش با تکیه بر انسجام دولت و صنتعگران، پیمودن پله های ترقی را دور از ذهن ندانست و افزود پاویون ایران در مسکو اولین تجربه منسجم ما بود که با کمک انجمن سنگ شکل گرفت طوریکه در این نمایشگاه زیباترین غرفه ها و بهترین جایگاه را کشور ایران کسب نمود. وی از انجمن سنگ ایران خواست برای برنامه های آتی نیز به همین منوال شرکتها را دورهم جمع کند تا به شکل یکپارچه ، مشکلات حضور در نمایشگاه را بهتر مدیریت و حل و فصل نماید.

وی همچنین از مدیریت مجموعه یوستون و خدماتی که برای حضور در این نمایشگاه انجام داده قدرانی نمود و بار دیگر به وحدت و پشتیباتی صنعتگران از هم ، تکیه کرد و گفت رقابت بین شرکتها همیشه وجود داشته اما این رقابت باید سالم و دوستانه باشد.

photo_2016-06-23_20-07-44

وی در پایان به این نکته اشاره نمود که معادن ایران یکی از کلکسیونهای زیبای سنگ در جهان است. ما بهترین، زیباترین و متنوع ترین سنگها را در اختیار داریم که باید قدردان آن باشیم. ما باید این نعمت را با هنر آمیخته کنیم و آنگونه به دنیا عرضه نماییم. وی همچنین از دولت، انجمن سنگ و یوستون، خواست تا تلاشهای مضاعفی در همین راستا انجام گیرد تا شاهد موفقت ایران در بازارهای جهانی باشیم و به دنیا نشان بدهیم که ایران نیز می تواند در دنیای صنعت سنگ حرفهای زیادی برای ارائه داشته باشد.

با تشکر از محمد رسا در تهیه این گزارش