We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

بازار سنگ روسیه و کشورهای روس زبان، سهم قطعی صنعت سنگ ایران از بازار جهانی است – بخش دوم

یکی از علل اهمیت بازار سنگ روسیه برای فعالان صنعت سنگ ایران نرخ بالای واردات این کشور است. باوجود معادن گرانیت و سنگهای مختلف در روسیه، این کشور همواره بخشی از نیاز خود را از طریق واردات تامین میکند، زیرا معادن سنگ روسیه جوابگوی نیاز این کشور نیست. روسیه با داشتن حدود ۱۴۳ میلیون نفر جمعیت و  ۱۷،۰۷۵،۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان میباشد. این کشور با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

 وجود شرکتهای بزرگ ساخت وساز، میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه و  ساخت و ساز  هتل ها و ورزشگاه های جدید و ترمیم هتل ها  و ورزشگاههای قدیمی، همه و همه دلیل بر پتانسیل بالای این بازار برای فعالین سنگ ایران است.

نرخ واردات سنگ روسیه در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ در زمینه محصولات زیر به شرح زیر است:

۶۸۰۱- سنگ برای سنگ فرش، سنگ برای کنار پیاده رو و سنگ به صورت لوح برای سنگ فرش، از سنگ طبیعی (به استثنای سنگ لوح)

۶۸۰۲- سنگ تراش پذیر کار شده، یا سنگ ساختمان، به ( استثنای سنگ لوح ) کار شده واشیاء ساخته شده از این سنگها، غیر از سنگهای شماره ۶۸۰۱، مکعب بزرگ یا کوچک برای موزائیک کاری و همانند، از سنگ طبیعی ( از جمله سنگ لوح) حتی روی تکیه گاه، دانه تراشه و پودر، از سنگ طبیعی (همچنین سنگ لوح) که به طور مصنوعی رنگ شده باشند.

۶۸۱۵- اشیاء ساخته شده از سنگ یا از سایر مواد معدنی ( همچنین الیاف کربن، اشیاء ساخته شده از الیاف کربن و اشیاء ساخته شده از تورب) که در جای دیگر گفته نشده و مشمول شماره دیگر تعرفه نشده باشد

۲۵۱۶- سنگ خارا، سنگ سماق، سنگ رخام سیاه (  Basalt  )، ماسه سنگ و سایر سنگهای تراش یا ساختمان حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک ( Block  ) یا به شکل لوح (  Slabs  ) مربع یا مربع مستطیل.

۲۵۲۱- کاستین( Castines  ) ، سنگ آهک یا سنگ سیمان

۲۵۱۵- سنگ مرمر، سنگ های تراورتن، سنگهای اکوسین و سایر سنگ های آهکی برای تراش( Monumental  ) یا ساختمان که وزن مخصوص ظاهری آنها مساوی ۵/۲ یا بیشتر باشد، وسنگ رخام ( Alabaster )، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک( Block) یا به شکل لوح ( Slabs) مربع یا مربع مستطیل.

    ۶۸۰۱    

  کد محصول

۶۸۰۲

کد محصول

۶۸۱۵

کد محصول

۲۵۱۵

کد محصول

۲۵۱۶

کد محصول

۲۵۲۱

کد محصول

 

جمع کل

 

واردات روسیه در سال ۲۰۱۴

 

۱۹٫۷۸۸٫۰۰۰

 

 

 

۲۳۴٫۱۰۲٫۰۰۰

 

۲۳۲٫۰۱۸٫۰۰۰

 

۱٫۸۸۳٫۰۰۰

 

۹٫۳۶۴٫۰۰۰

 

۱۷۵٫۰۰۰

 

 

 

 

 

۴۹۷٫۳۳۰٫۰۰۰

 

 

 

واردات روسیه در سال ۲۰۱۳

 

۲۲٫۱۰۲٫۰۰۰

 

۲۶۳٫۷۸۱٫۰۰۰

 

 

 

 

 

۲۲۰٫۷۲۹٫۰۰۰

 

۱٫۷۶۲٫۰۰۰

 

۱۹٫۶۶۰٫۰۰۰

 

۸۸۰٫۰۰۰ 

 

۵۲۸٫۹۱۴٫۰۰۰

واردات روسیه در زمینه محصولات بالا در سال ۲۰۱۴ به مقدار ۴۹۷،۳۳۰،۰۰۰ دلار و این رقم در سال ۲۰۱۳ به مقدار ۵۲۸،۹۱۴،۰۰۰ دلار بوده است.

یوستون طی مذاکرات فشرده در چند ماه گذشته، با نمایشگاه ۲۰۱۶ ”  Stone Indusrty  “  روسیه مسکو، قرار داد همکاری منعقد نموده و روشها و بسته های متنوعی برای کاهش هزینه ها ی شرکت کنندگان و افزایش بهره وری از نمایشگاه تدارک دیده است. این نمایشگاه بیشتر از شانزده بار با نام Expostone  برگزار شده وهمواره شرکت کنندگان  و بازدید کنندگان متعدد از کشورهای مختلف  داشته است. امسال این نمایشگاه با نام “ Stone Indusrty 2016”  برگزار خواهد شد.

نمایشگاه “ Stone Indusrty 2016”  از تاریخ ۲۱ ژوئن تا ۲۴ ژوئن  ۲۰۱۶  ( ا تیرماه تا ۴ تیرماه ۱۳۹۵ ) برگزار می شود.

یوستون صاحبان صنعت سنگ ایران را که به دنبال توسعه بازار بین المللی خود هستند، موکدا به بهره داری موثر و حداکثری از فرصت پیش آمده توصیه می کند.

بازار سنگ روسیه و کشور های روس زبان سهم قطعی صنعت سنگ ایران از بازار های جهانی است.

در روزهای آتی اطلاعات تکمیل تری را تقدیم حضورتان خواهیم کرد.