We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

مدیرعامل بانک ملی ایران: توسعه و تقویت روابط بانکی ایران و روسیه نقش کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی دو کشور

“مدیرعامل بانک ملی ایران”: توسعه و تقویت روابط بانکی ایران و روسیه نقش کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی دو کشور

مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با مقامات عالی بانک VTB در مسکو،  توسعه روابط بانکی دو کشور را حائز نقش کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و تجاری ایران و روسیه دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، عبدالناصر همتی با اشاره به اراده مقامات عالی سیاسی دو کشور در توسعه همکاری های اقتصادی اظهار کرد: بانکهای بزرگ دو کشور باید فرصتی را که برای گسترش فعالیت های مشترک اقتصادی و بانکی فراهم آمده، غنیمت دانسته و در جهت تسهیل مراودات مالی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با بیان این‌که توسعه و تقویت روابط بانکی ایران و روسیه نقش کلیدی و اثربخش در تحقق اهداف اقتصادی و تجاری دوکشور دارد، خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران از دیرباز به اهمیت روابط بانکی با کشور روسیه توجه خاص داشته است و بر این اساس با تاسیس میر بیزنس بانک در مسکو به ایفای نقش راهبری در تعامل نظام بانکی دوکشور می پردازد.

او با اشاره به شرایط جاری بر آمادگی کامل بانک ملی ایران جهت برقراری مجدد روابط کارگزاری به منظور ارایه خدمات بانکی متنوع در راستای فعالیت های اقتصادی دوکشور از قبیل گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانتنامه، اعطای خطوط اعتباری کوتاه و بلند مدت و سایر خدمات بانکی متقابل تاکید کرد.

در این دیدار آقای واسیلی تیتوف، مقام ارشد اجرائی بانک VTB ضمن خوش آمد گویی، رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و آن را فرصتی مغتنم برای احیای روابط مستحکم بانکی با سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران و به‌ ویژه بانک ملی ایران دانست.

وی با ابراز تاسف از وقفه چند ساله ای که به دلیل تحریم های غربی در حسن روابط کارگزاری فیمابین ایجاد شده بود، اظهار داشت: در شرایط پسا تحریم این بانک آمادگی خود را برای همکاری مجدانه در عالی ترین سطح با بانک ملی ایران اعلام داشته و علاوه بر احیای روابط کارگزاری و افتتاح حساب برای میر بیزنس بانک به عنوان سابسیدری بانک ملی ایران، موضوع برقراری روابط کارگزاری با بزرگترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت و صدور اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های ارزی و نیز همکاری مشترک در زمینه تامین مالی پروژه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است، بانک VTB روسیه در سال ۱۹۹۰ میلادی در شهر سن پترزبورگ روسیه تاسیس شده و هم اینک به عنوان دومین بانک بزرگ فدراسیون روسیه به لحاظ حجم دارایی ها محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

تاریخ:۱۵/۱۲/۹۴