We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

مصاحبه با آقای پرویز ذوالعلی، مدیرعامل شرکت سنگ الوند، تنها شرکت کننده ایرانی در نمایشگاه سنگ روسیه

 

مصاحبه ای کوتاه با آقای پرویز ذوالعلی، مدیر عامل شرکت سنگ الوند :

در آخرین روز نمایشگاه، آقای پرویز ذوالعلی، مدیرعامل شرکت سنگ الوند، تنها شرکت کننده ایرانی در نمایشگاه ” اکسپو استون ۲۰۱۵″ ، علیرغم فرصت محدود و حضور نسبتا فشرده مراجعه کنندگان، چند دقیقه از وقتشان را به ما اختصاص داده و تجربیاتشان را در اختیارمان قراردادند.

IMG_3774

تجارت سنگ ایرانی در بازار روسیه را چطور ارزیابی می کنید؟

روسیه ، کشور وسیع ، دارای بازاربزرگ و فرصتهای بسیار می باشد.

متاسفانه تاکنون سنگ ایرانی، نتوانسته چنان که شایسته است، جایگاه خود را در این بازار بیابد.

علت را در چه میبینید؟

علت اینست که سنگ ایرانی هنوز در این بازار شناخته شده نیست.

در همین نمایشگاه می توان سنگ ایرانی را با برند ایتالیایی، با قیمت سه برابر به فروش رساند، کافیست که ما روی سنگمان مهر ایتالیا بزنیم. علت اینست که روسها سنگ ایرانی را نمیشناسند. نگرانی هایی دارند، از جمله اینکه سنگ ایرانی رادیو اکتیو دارد، ما در شناساندن سنگ مان ، قوی عمل نکرده ایم.

بجز یکی از شرکتهای همکار ایرانی که سال گذشته در نمایشگاه ۲۰۱۴ حضور داشت، سه سال است که الوند تنها برند ایرانی ، شرکت کننده در نمایشگاه است، ما طی این سه سال موفق شدیم خود را به این بازار بشناسانیم، بزرگان سنگ در روسیه ، شرکتهای که در آغاز فعالیتمان، برقراری ارتباط با آنها به آسانی و حتی با وقت قبلی، میسر نبود، امروز خود، به سراغ ما می آیند و متقاضی جدی سنگ ما هستند.

اگر چه موفقیت در بازار روسیه، مسائل و مشکلات خاص خود را نیز دارد، و چندان هم آسان نیست، از جمله اینکه ، بعضی مسائل از طریق روابط حل میشوند و تاثیر شبکه های مافیایی بر این تجارت را نمیتوان نادیده گرفت، اما با همه این مسائل من فکر میکنم ، الوند به نتیجه ای که انتظارش را داشته ، رسیده است.

با توجه به تجربه شما، چه سنگهایی قابلیت موفقیت در بازار روسیه را دارا هستند؟

ما سنگهای خوب، زیاد داریم، اما مرمر، گرانیت و اونیکس در روسیه کاربرد بیشتری دارد.

IMG_3773

IMG_3777

با وجود اینکه روسیه از نظر معادن گرانیت غنی میباشد، و در همین نمایشگاه بسیاری از غرفه داران روس ، گرانیت روسی عرضه می کنند، از طرفی گرانیت چین و سایر کشورها هم ، دراین نمایشگاه دیده میشود، فکر میکنید، گرانیت ایرانی قادر خواهد بود، جایی در این بازار خواهد یافت؟

بله، گرانیت ایرانی این قابلیت را داراست. همانطور که میدانید مسکو از گرانترین شهرهای دنیاست، و قیمت تمام شده سنگ ما در روسیه، قیمت قابل رقابتی میباشد.

از طرفی سنگ ایرانی- بعلت شرایط اقلیمی و آب و هوایی متنوع در مناطق مختلف ایران- دارای تنوع رنگی بسیار قوی میباشد و من فکر میکنم، تنوع سنگ ایران را ، در هیچ جای دنیا نمیتوانید ببینید، تنوع رنگ، یکی از نقاط قوت سنگ ایرانی محسوب میشود و آن را متمایز میکند.

 و اما در مورد حضور تولید کنندگان خارجی گرانیت،

بله درست است، کشورهای دیگر از جمله چینی ها هم در این بازار فعالند، اما کافیست سنگ گرانیت ایرانی را کنار سنگ گرانیت چینی بگذارید، ظاهر سنگ ایران ، کیفیت خود را نسبت به سنگ چین نشان میدهد، و تفاوت آنها ، در یک نگاه ، بدون نیاز به تخصص، کاملا آشکار است.

IMG_3779

چه توصیه ای برای فعالان سنگ علاقمند به تجارت با روسیه دارید؟

این بازار – با توجه به همسایگی دو کشور، روابط مناسب سیاسی و قابلیتهای سنگ ایرانی- میتواند بازار سودآوری باشد.

باید اصولی عمل نمود و اولین و مهمترین اصل اینست که ما باید خود را به این بازار بشناسانیم، تاکید میکنم که سنگ ایرانی با داشتن کیفیت بالا و تنوع در رنگ ، قابل رقابت با برندهای معروف دنیا میباشد.

تبلیغات مناسب از جمله شرکت در نمایشگاهها ، از مهمترین عوامل در دستیابی به این هدف میباشد.

ناهید کشوری نماینده اعزامی یوستون به نمایشگاه مسکو  ۲۰۱۵ Expostone