We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

مصاحبه رادیو معدن با سیامک اخطاری مدیر توسعه تجارت یوستون

گزارشگر : با سلام خدمت شنوندگان عزیز و ارجمند رادیو معدن , صدای ما رو از یازدهمین نمایشگاه معدن , صنایع معدنی , ماشین الات و تجهیزات و صنایع وابسته می شنوید . هم اکنون در خدمت جناب اقای سیامک اخطاری مدیر توسعه تجارت شرکت یوستون هستیم .

گزارشگر : سلام اقای مهندس خوش امدید .

سیامک اخطاری : درود بر شما در خدمتتان هستم

گزارشگر : اقای مهندس خودتان را به شنوندگان ما معرفی نمایید .

سیامک اخطاری : بله خواهش می کنم , من سیامک اخطاری هستم . پروانه نظارت مهندسی معدن دارم , مسئول فنی معدن بوده ام و در بازارهای بین المللی المان و دبی , برای توسعه بازار در رابطه با سنگ های ساختمانی فعالیت دارم , درزمینه مواد معدنی هم راهنمایی صادراتی می کنم .

گزارشگر: اقای مهندس زمینه فعالیتان را در بخش معدن توضیح دهید .

سیامک اخطاری : زمینه اصلی من راهنمایی صادراتی است . زمینه فعالیت این گونه است , شرکت هایی را که می خواهند وارد بازار بین المللی شوند , باتوجه به سابقه و پیشینه ای که دارم راهنمایی می کنم که چگونه وارد این بازار بشوند . من  راهنمایی را از مبنا انجام می دهم , یعنی از معدن , استخراج  , فراوری و بعد بازرگانی . زیرا باید یک زنجیره تامین مواد را تصویب کرد .

گزارشگر: اهداف شما چیست ؟

سیامک اخطاری : اهدافی که ما در شرکت یوستون دنبال می کنیم , تغییر زیر بنایی و تغییر نگرش در رابطه با سنگ ایران است . از اینجا شروع کردیم که چرا ما به بازارهای بین المللی نزدیک نیستیم ؟ چرا ما نتوانستیم ان بخش از حجم صادرات که برای ما متصور هست را در اختیار بگیریم؟ که مربوط به مسائلی می شود که در معدن با ان روبرو می شویم .اگر ما بتوانیم زنجیره تامین مواد و یکسری شاخص ها که بهره وری در معدن را افزایش می دهد را اجرا کنیم , می توانیم در بازارهای بین المللی سهم خوبی داشته باشیم . در قواره کردن سنگ ما روش های سنتی را انجام میدهیم . افراد از روش ازمون و خطا به یک روش هایی رسیدند و ان را انجام میدهند و یکسری از روش ها والگو های موفق که در دنیا اجرا می شوند مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است . بنابراین ما با یک از هم گسیختگی در استخراج روبرو هستیم و هزینه های استخراج بالا است . این یعنی سنگ قواره نمی توانیم تولید بکنیم و قواره ای که تولید می کنیم , قیمت تمام شده آن بالا است .

گزارشگر: اقای مهندس همانطور که فرمودید یکسری مشکلات دراستخراج وجود دارد که باعث ایجاد مشکل در فروش ماده معدنی می شود و بازاریابی را مشکل می کند . چه راه حلی را پیشنهاد می کنید که روند استخراج ماده معدنی در صنعت سنگ اصلاح بشود ؟

سیامک اخطاری : بهترین راه حل ایجاد فرهنگ سازی وتغییراست , استفاده از الگوهای موفق که در دنیا اجرا میشود . ما نباید چرخ را دوباره اختراع بکنیم این جمله تکراری ولی بسیاراموزنده است . باید به معدن خصوصا سنگ ساختمانی با دید یک ثروت نگاه کرد . ما با یک ثروت با ارزش طرف هستیم بسیاری از کشورها اصلا سنگ ندارند و فقط وارد کننده هستند . از نظر ذخایر سنگ های ساختمانی رتبه ۶ تا ۱۲ هستیم (متغیر بوده) اما با توجه به داشتن چنین ذخایری نتوانستیم رتبه خودمان را در صادرات سنگ داشته باشیم .

گزارشگر : اقای مهندس فرمودید می خواهید تشکیل یک اتاق فکر بدهید برای اصلاح روند استخراج و بازاریابی سنگ های ساختمانی , لطفا در خصوص این اتاق فکر توضیح دهید تا شنوندگان عزیز ما در صورت توانایی با شما همکاری داشته باشند.

سیامک اخطاری : بله , این اتاق فکر یک فضای مجازی در تلگرام است . توانستیم افراد زیادی را دور هم جمع کنیم و یک مرام نامه نوشته شده است . افراد دارای هویت حقیقی و حقوقی هستند , خودشان را معرفی کرده و فهرست شده اند . از انواع و اقسام مختلف تولید کنندگان دارای صاحب فکر هستیم . در این اتاق فکر هدف تبادل افکار برای یادگیری می باشد .

گزارشگر : پس انجمن تشکیل شده و در حال فعالیت هست.

سیامک اخطاری : بله مدت کوتاهی است حدود ۳ ماه پیش .

گزارشگر : در این سه ماه  بازدهی ان چگونه است ؟

تقریبا در این مدت اعضا جمع شده همین که گروه را ترک نمیکنند نشان می دهد ما توانسته ایم که به یک استاندارد برسیم  و نیاز های ان ها را از نظر فکری برطرف کنیم . البته فضا برای کار زیاد است و قرار است الگوهای موفق معرفی بشوند و مورد بررسی قرار گیرند برای مثال از یک واحد استخراجی مصر عکس گرفته شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است . از نظر فنی افراد روی ان نظر دارند . در کل هدف ایجاد این اتاق ایجاد ارتباط موثر است .

گزارشگر : اگر افرادی تمایل به عضو شدن داشته باشند و بخواهند در خصوص کارشان مشورت کنند چه شرایطی برای عضو شدن در این گروه وجود دارد ؟

سیامک اخطاری : ما سعی می کنیم از تمام افرادی که با صنعت سنگ درارتباط هستند استفاده کنیم به دلیل انکه , هر شخص دارای دانش منحصر به فردی است که این برای ما تجربه است . نیروی انسانی اصولا از هر سطح می تواند برای ما سرمایه فکری باشد . یوستون همان شرکتی که من درآن فعالیت می کنم در اصل با همین دید وارد این بازار شده است , “یو” یعنی شما و “استون” یعنی سنگ . یعنی هر کسی که به نوعی با صنعت سنگ در ارتباط است . این اسم به این دلیل انگلیسی انتخاب شده که بتواند یک برند جهانی بشود و کریدوری برای معرفی صنعت سنگ ایران به دنیا و معرفی پیمانکاران بزرگ دنیا به صنعت سنگ ایران باشد . برای همین  سایت  www.YouStone .com   به وجود آمد , که افراد می توانند خودشان را عضو آن کنند . اما افرادی که عضویت طلایی دارند , به پیمانکارهای اصلی مرتبط می شوند و در حال عملیاتی کردن آن هستیم

گزارشگر : درمورد نمایشگاه برای شنوندگان توضیح دهید  

سیامک اخطاری : بنده ازجزئیات اطلاعی ندارم , ولی این را می دانم که عده ای از بزرگان صنعت سنگ , از طریق مشارکت و همکاری های , منطقه ای که وجود دارد با کمک انجمن سنگ محلات , گروهی را تشکیل داده اند که این گروه بطور خصوصی محیطی را برای نمایشگاه اختصاص داده اند . هدف یوستون نیز این بود که در این بخش عمل گرایی کند و از پیمانکاران معروف دنیا مثل بوئیک فرانسه و کارشناس سنگ اروپا , به نمایشگاه معرفی کند , در قالب اینکه کمتر شعار بدهیم و به عمل گرایی بپردازیم. و هدف ارزیابی تولیدکنندگان سنگ است تا بتوانیم ان هارا به پیمانکاران بزرگ دنیا معرفی کنیم . پیمانکاران هم انتظار این را دارند تا مثل یک سنسور عمل کنیم . در اصل هدفمان ایجاد یک کریدور صادراتی است بطوریکه هرکسی نباید سنگ صادرکند, زیرا تولید کنندگانی هستند که کیفیت فرآوری آنها خارج از استاندارد بین المللی است و این یعنی آبروی ایران . بنابراین ما این دغدغه را داریم که علاوه براینکه سایت اطلاع رسان باشد اهداف دیگری را در کنارآن دنبال کند . امضا کردن توافق نامه برای اتصال و ایجاد پل ارتباطی که درمراحل بعدی انجام می گیرد . ما باید از این فضای مجازی استفاده کنیم , برای تبادل افکار و تبادل نظر و این تبادل نظر باید در جهت یادگیری باشد تا بتوانیم ارتباط موثر ایجاد کنیم . اگر کسب و کار و تجارتی بر اساس ارتباط درست ایجاد شود که این شناخت پشتوانه ان خواهد بود , به مراتب پایدارتراست . افراد باید دراین بحث ها شرکت کنند و نظربدهند,هر دیدگاهی یک زاویه است و این یعنی بهره وری از زمان , و امیدوارم روزی به انچه که شایسته آن هستیم و نیاکان ما برای ایران ثابت کردند برسیم وجایگاه صنعت سنگ ایران جایگاه شایسته خود را بیابد .