We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

مهندس نعمت زاده تاکید کرد : لزوم توجه به فرآوری سنگ و توسعه بازارهای خارجی

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: باید صنایع فرآوری و برش سنگ را از لحاظ بهره وری ، فن آوری، معماری و کاربرد آن در بازارهای هدف، توسعه بدهیم .

« مهندس محمد رضا نعمت زاده » در جریان بازدید خود از در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی همچنین هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه با بیان این مطلب ، افزود : سنگ یکی از زمینه هایی است که بخشی از آن به صورت قله ، برش داده نشده و نهایی نشده از کشورمان صادر می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: دولت با حمایت و پشتیبانی خود می تواندحضور بخش خصوصی در این میان پررنگ تر نمایید.
به گفته مهندس نعمت زاده ؛ عمل آوری سنگ می بایست مطابق با سلیقه و سفارش مشتریان خارجی انجام شود و از اعمال سلایق شخصی پرهیز شود.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه در خصوص صنعت سنگ یادآور شد : توجه به ابعاد، برش و ضخامت سنگ توسط ماشین آلات چیزی است که می بایست روی آن کار شود و علی رغم اینکه ماشین آلات ساخت داخل از توانمندی خوبی برخوردارند برای جبران کمبودها،واردات یکسری تکنولوژی و ماشین آلات مانعی ندارد.
مهندس نعمت زاده در ادامه گفت:  واحدهای سنگ بری و معادن سنگ در کشور می توانند همت بیشتری کنند تا جبران عقب ماندگی ها بشود .
وی در ادامه با اشاره به اینکه می بایست به معدنکاران و صاحبان واحدهای سنگ بری فرصت بیشتری بدهیم تا صنایع فرآوری رشد وپیشرفت کند ، افزود : خریداران ما در خارج از کشور علاقه دارند ارزش افزوده را اذعان خودشان نمایند که در این میان ما باید هوشمندی به خرج داده و سنگ را در داخل کشورمان فرآوری کنیم.
وزیرصنعت، معدن وتجارت در توضیح این مطلب ، افزود :  البته ما با تجهیز خود می بایست مشتریان خود را در خارج از کشور شناسایی کرده و حضور موثرتری در بازارهای خارجی  داشته باشیم.
به گفته مهندس نعمت زاده ؛ وزارت صنعت معدن وتجارت نیز در حیطه وظایف خود از هرگونه حمایت و پشتیبانی به معدنکاران و واحدهای فرآوری سنگ دریغ نکرده و امیدواریم بانکها نیز با ارایه تسهیلات بیشتر به این دسته از واحدها ، زمینه سرمایه گذاریهای جدید و یا توسعه سرمایه گذرایهای گذشته را میسر نمایند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : از اقدام مفید وموثر جوانان عزیز در تدوین سامانه اطلاع رسانی مربوط به معادن سنگ کشور تشکر می کنم و امیدوارم که زبانهای بازارهای هدف و قابل استفاده مشتریان خارجی سنگ کشور آماده شود.
گفتنی است: دربیست و سومین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی (CERAFAIR-2015) بیش از ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۸ کشور خارجی، نوین ترین تولیدات و تجهیزات مرتبط به این صنعت را ارائه و در معرض دید علاقمندان به مدت ۳ روز قرار گرفته است.
همچنین امسال شاهد حضور و مشارکت ۲۰۰ شرکت و واحد صنعتی داخلی و ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، چین، جمهوری چک ، آلمان، هلند، بلغارستان و کره جنوبی است.

منبع خبر : شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)

در ادامه وب سایت  یوستون:

ضمن تشکر و قدردانی از حضور جناب اقای مهندس نعمت زاده در غرفه خود در هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ که باعث دلگرمی و تشویق گروه یوستون در ادامه کار و تلاش خود می باشد، خاطر نشان می کند طبق فرمایشات جناب آقای وزیر در این خبر، این سامانه با هدف اطلاع رسانی در زمینه  صنعت سنگ به زبان بازارهای هدف (که شامل زبانهای روسی، عربی، چینی و ایتالیایی می باشد) که قابل استفاده برای مشتریان خارجی نیز می باشد آغاز به کار نموده است. امید است در اینده نزدیک بتوان خدمات جامع تر و ارزنده تری که در شان تشکر وزیر می باشد خدمت همه فعالان سنگ ارائه نماید.

IMG_7124IMG_7139