We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

همایش تجار ایران و روس با محوریت سنگ و مواد معدنی برگزار شد

تجار سنگ ایران و روسیه گرد هم آمدند

همایش اقتصادی تجار ایرانی و روس با محوریت سنگ و مواد معدنی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این همایش که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو، رئیس سازمان توسعه و تجارت استان تهران، فرماندار شهر ری، هشت تن از تجار و تولیدکنندگان سنگ ایرانی و تعدادی از تجار و واردکنندگان سنگ‌های ساختمانی روس برگزار شد، ضمن معرفی و شناسایی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی انواع مختلف سنگ‌های تزئینی و ساختمانی ایران، راه‌های توسعه صادرات این قبیل محصولات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ضمن تاکید بر حمایت همه‌جانبه سفارت از صادرکنندگان سنگ‌های ساختمانی ایرانی، خواستار حضور جدی و پررنگ‌تر شرکت‌های ایرانی در بازار روسیه به‌ویژه مناطق جنوبی این کشور شد.

وی بازار روسیه را بازاری بسیار مناسب برای صادرات سنگ‌های ساختمانی ایران برشمرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بخش اعظمی از این بازار را تصاحب کرد و با سایر کشورهای حاضر در این بازار رقابت داشت.

مذاکرات رودر رو و دوجانبه مدیران شرکت‌های ایرانی و روس از دیگر برنامه‌های این همایش بود. همچنین بازدید از نمایشگاه بین‌المللی سنگ و مواد معدنی مسکو از دیگر برنامه‌های هیات اعزامی به روسیه است.

با توجه به اهمیت بازار روسیه و توسعه صادرات با این کشور ،‌ یوستون امیدوار است بتواند با توسعه فعالیت خود در زمینه اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط بین شرکتهای داخلی و خریداران خارجی، در راستای تبدیل این توان بالقوه در صنعت سنگ کشور به افزایش سهم کشورمان از بازار جهانی سنگ بیش از پیش مؤثر باشد.

بازار روسیه و کشورهای روس زبان برای توسعه سنگ ایران در درجه ای از اهمیت است که سایت یوستون طی یک ماه اتی به زبان روسی نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

همچنین حاصل بازدید نماینده یوستون از نمایشگاه سنگ و معدن مسکو طی سه گزارش (گزارش یک ، گزارش دو ، گزارش آخر) قابل بازدید است و دو گزارش تحلیلی نیز در روزهای آتی در اختیار کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

ارزیابی ما نشانگر ضرورت شناسایی پتانسیلهای سنگ ایران به بازار روسیه خصوصاً در زمینه سنگهای تراورتن و مرمریت است زیرا تنوع کیفی و ظاهری سنگ ایران به خوبی می تواند خلاء ناشی از ازعدم وجود معادن تراورتن و مرمریت مرغوب در روسیه را پرکند.

 

منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)