We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

وجود ۹۳ % از ذخایر معدنی در چهار استان کشور

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد ۹۳ درصد از ذخایر معدنی کشور در چهار استان کرمان، یزد، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی واقع است.

  به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور، مصالح ساختمانی ۶۷ درصد از ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده اند، کانسارهای فلزی سهم ۱۰ درصدی دارند، غیرفلزی ۱۹ درصد و بقیه سنگ تزئینی است.

16تیر

سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در اواخر آذرماه ۹۲ شناسایی ذخایر معدنی بر روی ۲۰۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور را براساس تفاهم نامه ای با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دوره سه ساله به مورد اجرا گذاردند.

شناسایی ۲۵۰ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن، ۲۰۰ میلیون تن ذخیره زغالسنگ و ۳۰ تن ذخیره طلا از جمله دستاوردهای اجرای طرح شناسایی ذخایر معدنی در منطقه سنگان (شرق کشور) اعلام شد.

پیش از این با اجرای فعالیت اکتشافی بر روی هفت درصد از مساحت کشور ۵۷ میلیارد تن ذخیره معدنی کشف شد که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است و ارزش این ذخایر بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

گزارشهای منتشر شده حاکیست: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۶۸ نوع ماده معدنی از نظر تنوع ذخایر در بین کشورهای جهان رتبه دهم را داراست و از لحاظ ذخیره مواد معدنی اکتشافی جایگاه پانزدهم را در دنیا دارد.

منبع خبر : ایرنا