We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

روز آخر نمایشگاه با برنامه های یوستون : متخصصان فرانسوی در سمینار و نشست خبری نمایشگاه

صبح آخرین روز نمایشگاه با برنامه سخنرانی آقای مهندس مفاخر از خوشه سنگ محلات، با موضوعیت کاربرد سنگهای تزئینی در معماری نوین همراه بود. اما به افتخار میهمانان فرانسوی یوستون فرصتی در اختیار آنها قرار داده شد تا کارشناسان فرانسوی ما شرکت کنندگان را با آخرین تکنیکهای خرید شرکتهای پیمانکاری کشور فرانسه آشنا نمایند.

سمینار با فرانسویها

 ضمن صحبتهای ذکر شده توسط کارشناسان فرانسوی متخصص در امر خرید سنگ، به نکاتی در مورد سلیقه بازار فرانسه و اروپا اشاره گردید که مورد توجه حضار قرار گرفت.

سمینار فرانسوی

 آقای پیروز بیدآباد مشاور بازاریابی یوستون که مترجم مهمانان نیز بود، در این نشست آنها را همراهی و صحبتهای آنها را برای نقل به حضار ترجمه می نمود.

پس از پایان نشست به علت ذیق وقت کارشناسان، که قصد بازدید از نمایشگاه را نیز داشتند به دعوت از جناب نیکفر و سایر دوستان، محل جلسه را ترک و به بررسی تولیدات عرضه شده در نمایشگاه پرداختند تا مراحل انجام کار برای چگونگی خرید سنگ از ایران را مورد بحث و بررسی قرار دهند. در این اثنا نیز مصاحبه خبری از طرف برخی نشریات مانند روزنامه صمت، ایسنا و خبرگزاری مهر و …. ادامه دهنده برنامه بازدید آنان بود که توجه شما را به گوشه ای از آن جلب می نماییم:

مصاحبه با آقایان ژان مارک لامی و رین بو آندرو از کشور فرانسه

آقای ژان مارک، که خود متخصص سنگهای ساختمانی و سنگهای مورد استفاده در فضاهای شهری و مشاور چند شرکت بزرگ فرانسوی می باشد و آقای آندرو، که کارشناس بازرگانی شرکت بوئیک فرانسه (بزرگترین پیمانکار فرانسوی و اروپایی) می باشد، انگیزه سفرشان را بازدید از نمایشگاه محلات، پیدا کردن سورسینگ و منابع جدید سنگ بیان نمودند. آنها که به دعوت از یوستون به بازدید از نمایشگاه سنگ محلات آمدند، اعلام کردند با توجه به تجربیاتی که در زمینه خرید سنگ دارند، ایران کشوری بسیار قوی در تولید و تنوع سنگ می باشد و هدف از این سفر را پیدا کردن منابعی برای استفاده در پروژه های مهم اجرایی خود در کشورهای مختلف می دانند.

نشست خبری فرانسوی

ژان مارک: می گوید طبق بررسی های انجام گرفته توسط آنها، این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی سنگ ایران بسیار حائز اهمیت است بنابراین علاقمند شدند که در این نمایشگاه با فعالین سنگ ایران و تولیدات آنها از نزدیک آشنا شوند تا بتوانند اطلاعات بیشتری راجع به سنگ ایران کسب کنند. آنها می خواهند با کیفیت، استاندارد و نحوه فرآوری و قیمتهای بازار ایران آشنا گردند.

وی اضافه می کند، به نظر می رسد که بعد از توافقات ۱+۵ یک انرژی جدیدی بوجود آمده که فضای اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار داده است و این بسیار دلگرم کننده می باشد چرا که تماس ها و برخوردها بسیار گسترده تر گردیده و  تبادلات نیز شکل منظم تری به خود خواهد گرفت. بنابراین فرصت بسیار خوبی به وجود آمده تا شرکتهای خارجی مواد مورد نیاز خود را از کشور ایران تهیه نمایند. آنها برداشت خود را از این نمایشگاه، علی رغم زمان کوتاهی که در اینجا حضور داشتند بسیار مثبت ارزیابی کرده و با توجه به اینکه در بسیاری از نمایشگاههای بین المللی و مطرح جهان شرکت کرده اند، این نمایشگاه را از نظر کیفیت سنگها و سالن های نمایشگاهی ارزنده معرفی و اعلام نمودند که فضای این نمایشگاه و کار دست اندرکاران آن، آقایان نیکفر و پورحسنی و همکارانشان نشان می دهد که یک اراده خیلی قوی و کیفیت قابل اعتمادی در ساختار نمایشگاه وجود دارد که خود باعث گردیده تا برای شرکت در نماشگاه سنگ محلات – نیم ور ۲۰۱۶ از هم اکنون آماده باشند.

ژان مارک اشاره می کند که حدود سه سال است، با آقای بیدآباد مشاور بازاریابی یوستون در تماس است و در طول این سه سال تا حدودی در جریان آشنایی با سنگ ایران قرار گرفته اند و در حال حاضر در این نمایشگاه از دیدن ماشین آلات و تکنولوژی به روزی که در ایران وجود دارد، بسیار هیجان زده شده اند و ارزیابی آنها از امکانات موجود این است که هیچ موردی مبنی بر کمبود در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان تاکید نمود که ایران دو ابزار بسیار مهم در اختیار دارد؛ یکی در اختیار داشتن انواع سنگ هایی است که می تواند در کره زمین وجود داشته باشد و ایران تقریبا همه آنها را دارد و دومی کیفیت این سنگها می باشد که امکان استفاده از آنها را در فضای وسیع تری فراهم می کند. بنابراین ایران می تواند سه هدف تجاری را با این ابزار دنبال کند: یکی در زمینه راهسازی، جاده سازی و فضاهای outdoor، دیگری در اجرای نماهای خارجی و داخل ساختمان ها و سومی جهت دکوراسیون و تزئینات داخلی و استفاده از سنگهایی مانند اونیکس می باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده با کمک شرکت یوستون بتوانند بازار سنگهای ایرانی و هم چنین حضور کشور ایران را در نمایشگاههای بین المللی و بویژه در فرانسه پایه گذاری نمایند.

تاریخ: ۲۲ مهرماه ۱۳۹۴