We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارشی ازهشتمین نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه روز ۳۱ تیرماه با مراسم رونمایی از تندیس عباس کیارستمی به کار خود پایان داد.

IMG_30781

در این دوره از نمایشگاه که سعی شده بود به بخش فرهنگی حوزه سنگ نیز پرداخته شود ساخت تندیس استاد فقید سینما عباس کیارستمی را بهمراه داشت. آقایان شریفی، صلواتی فر از اعضای انجمن سنگ ایران و آقای مرندی به عنوان مدعوین برنامه، در این مراسم حضور داشتند. ساخت این اثر هنری با دستهای توانای استاد حسن زاده چهره شناخته شده پیکرتراشی در جامعه سنگ ایران انجام گرفت. این رویداد به همت انجمن سنگ ایران و شرکت سنگستان محلات انجام گرفت و پس از اتمام ریزه کاریهای نهایی به خانه سینما منتقل خواهد شد. استاد حسن زاده برای اتمام این اثر روزی ۱۴ساعت با قلم و چکش در این چهار روز، زحمت کشید تا یک سنگ خام را به یک اثر هنری ماندگار تبدیل کند.

32

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ با ۲۱۰ شرکت داخلی در بخش سنگ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات در کنار ۴۰ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا و روسیه برگزار گردید.

احمد شریفی، دبیر انجمن سنگ ایران در مورد نحوه برنامه ریزی و عملکرد این دوره نمایشگاه، اعلام کرد: این دوره از نمایشگاه با تیمی متشکل از اعضای هیات مدیره انجمن و ستاد اجرایی نمایشگاه تشکیل شده بود تا برنامه های هشتمین نمایشگاه ینگ تهران را اجرایی نمایند.

دبیر انجمن سنگ ایران گفت: پیش بینی اولیه برای فضای نمایشگاه ۱۵هزار متر بود اما با توجه به تاخیر صدور مجوز نمایشگاه با سازمان توسعه تجارت و ذیق وقت، ۱۰هزار متر را توانستیم برای امسال پوشش دهیم. حضور چشمگیر شرکتهای خارجی بویژه ایتالیا بشکل پاویون، ۱۰۰۰متر از این فضا را تحت پوشش خود قرار داده بود.

4

آقای شریفی ضمن اشاره به کیفیت نمایشگاه امسال وهمدلی ایجاد شده بین غرفه داران، به حضور پیشکسوتان در این دوره تاکید نمود و گفت: حضورارزشمند آنها، همینطور تشکل ها و کنسرسیوم های فعال به لحاظ کیفیت غرفه سازی ، نظم و انضباط نمایشگاه و نحوه عرضه  محصولات  نسبت به سالهای گذشته کاملا متفاوت بود و این تفاوت را اکثر مشارکت کنندگان با رضایتی که از این دوره اعلام کردند کاملا مشهود است.

وی در پایان به برنامه های سال آینده نیز اشاره ای نمود و گفت: موفقیت این نمایشگاه انگیزه ای شد تا از همین امروز برای نمایشگاه سال بعد برنامه ریزی داشته باشیم و برای پوشش فضای ۲۵۰۰۰متری تلاش کنیم که حداقل ۵۰۰۰متر آن را برای کشورهای خارجی در نظر گرفتیم.

نمایشگاه امسال با برنامه ها و سمینارهای جانبی نیز همراه بود. سمینارهایی در رابطه با توسعه صادرات و روشهای تامین مالی در ایام نمایشگاه برپا شد.  بسیاری از شرکت کنندگان این نمایشگاه عقیده داشتند امسال نمایشگاه از نظر کیفیت در سطح قابل قبولی عرضه شد.

دکتر لر پری زنگنه بعنوان یکی از کارشناسان و فعالین این حوزه نیز عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه با توجه به اینکه زحمت زیادی برای آن کشیده شده از نظر کیفی رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سالهای گذشته داشته است. تنوع و کیفیت تولیدات عرضه شده و حضور پررنگ فعالین مواردی است که این دوره را کاملا متمایز نسبت به دوره های چند سال نموده، طوریکه به جرات می توان گفت امسال شاهد یک جهش ده ساله نسبت به دوره پیشین هستیم.