We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارش دوم نماینده یوستون از نمایشگاه مسکو

گزارش دوم نماینده یوستون از نمایشگاه مسکو ۲۰۱۵ Expostone

در دومین روز حضور در نمایشگاه سنگ ۲۰۱۵ “اکسپواستون” امکان یک گفتگوی سی دقیقه ای با خانم ناتالیا(Natalya Kazachkova)، معاونت مدیریت نمایشگاه فراهم شد.

ایشان در پاسخ به امکان تهیه یک دایرکتوری شامل اطلاعات فعالان صنعت سنگ در روسیه، اظهار کردند :

“در روسیه موسسه دولتی یا خصوصی که بتواند اطلاعات موثق تجار و یا تولید کنندگان سنگ روسیه را ارائه دهد، وجود ندارد. بعید به نظر می رسد که اتاق بازرگانی و سایر مراکز دولتی در این زمینه اطلاعات منسجم وصحیحی ارائه نمایند.

جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالان صنعت سنگ، بخصوص در سرزمین وسیع روسیه، بسیار دشوار و مستلزم صرف هزینه، زمان و سازماندهی ویژه می باشد و اینکه  ” یوستون ”  در ایران، در این راه گامهای سخت اولیه را برداشته و به نتایج قابل توجهی دست یافته، قابل تقدیر می باشد.”

خانم ناتالیا، بسیارعلاقمند به همکاری با ” یوستون ” بوده و پیشنهادات مختلفی را در جهت گسترش روابط تولیدکنندگان و تجارسنگ ایران و روسیه مطرح نمودند.

ازنظر ایشان یکی از علل عدم حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاه ۲۰۱۵، هزینه بالای حضور در نمایشگاه می باشد، که البته برای حل این مساله در نمایشگاه سال آینده، پیشنهاداتی را  که با پشتیبانی ” یوستون ”  قابل اجرا می باشد، مطرح نمودند.

 بعد از این گفتگو، ایشان علیرغم مشغله فراوان به معرفی ” یوستون ” به عنوان شریک آتی تجاری خود، به تعدادی از شرکت کنندگان نمایشگاه پرداختند.

حضور شرکتهای قرقیزستانی تولید کننده تراورتن، در نمایشگاه گویای بستری مناسب جهت عرضه این سنگ در روسیه می باشد.

مدیر عامل شرکت ” تراورتن قزقیزستان ” روسیه را بازار مناسبی جهت عرضه سنگ تراورتن می داند.

2.1

 از نظر ایشان ، حضور فعال و مستقیم در این بازار، ازجمله شرکت در نمایشگاهها، می تواند زمینه ساز ورود به این بازار وسیع باشد. 

   آقای ژاپاروف، تجربه ایرانیها را در فراوری سنگ تراورتن بسیار بالاتر از قرقیزها میداند و علاقمند به بازدید از واحدهای فرآوری تراورتن در ایران، و جذب تکنولوژی و استفاده از نیروی متخصص ایرانی می باشد. ایشان امیدوارند که امسال بتوانند از نمایشگاه سنگ تهران بازدید نمایند.

1

یک شرکت قرقیزستانی دیگر نیز، اظهار داشت در سالهای اخیر قرقیزستان از تکنولوژی و  متخصصین ایرانی در زمینه فرآوری سنگ تراورتن، بهره گرفته و شرکت آنها نیز تلاشهایی را در این زمینه انجام داده ولی به نتیجه مورد نظر نرسیده است.

3

4

شرکت “کاراستخ” از کشور ارمنستان، از فروش تراورتن در روسیه اظهار رضایت میکند و با وجود مالکیت معادن تراورتن در ارمنستان ، علاوه بر صادرات محصول خود، در سالهای اخیر، اقدام به صادرات تراورتن قرمز ایران به روسیه – بعلت تفاوت رنگ تراورتن ایرانی –  نموده است. طیف رنگی تراورتن این شرکت، کرم رنگ می باشد.

از دیگر نکات جالب توجه این نمایشگاه، حضور شرکتهای خارجی  تولید کننده و فروشنده گرانیت – از جمله چین، هند، ایتالیا، اوکراین و ترکیه – علیرغم غنی بودن روسیه از نظر معادن گرانیت، می باشد. علت حضور این کشورها را می توان در قیمت قابل رقابت، تفاوت رنگ و یا نوع محصول جستجو کرد.

یک شرکت برجسته ایرانی، تنها  شرکت کننده این نمایشگاه از کشور ایران می باشد.

جای خالی شرکتهای ایرانی، آنچنان در نمایشگاه محسوس است که سایر شرکت کنندگان، به محض مطرح شدن نام سنگ ایرانی، این شرکت را معرفی می نمایند. مسئولین این شرکت نیز، از عدم حضور سایر شرکتهای ایرانی، اظهار تاسف نموده و از حضور در این نمایشگاه راضی به نظر می رسند.

ناهید کشوری نماینده اعزامی یوستون به نمایشگاه مسکو  ۲۰۱۵ Expostone