We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارش روز دوم از هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و ماشین آلات وابسته

مصاحبه با تنی چند از غرفه داران

در روز دوم نمایشگاه به چند غرفه سرزدیم تا از شرایط و میزان رضایتمندی از این نمایشگاه از دیدگاه فعالان این صنعت مطلع شویم.

مصاحبه با مدیر عامل شرکت ماهان سنگ

DSC02141

ایشان فعالیت صادراتی خود را در این صنعت، در زمینه سنگ های بریده شده و واردات ماشین آلات و نیز فرآوری انواع اسلب تراورتن و مرمریت از ۲۰ سال گذشته آغاز نموده اند. حضور این شرکت در نمایشگاه های تخصصی صنعت سنگ از اولین نمایشگاه سنگ ایران که در سال ۷۴ شروع به کار کرده، آغاز شده است و هر ساله تاکنون در نمایشگاه های داخلی و خارجی اعم از نمایشگاه نورنبرگ، ورونا و استانبول ترکیه شرکت داشته است. با توجه به سابقه حضور شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرایط  نمایشگاه امسال بسیار مطلوب بوده به این علت که از تعداد شرکت کنندگان خارجی بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار بوده است. ایشان معتقدند از آنجایی که در دوسال گذشته صادرات کم تری از سنگ های مرمریت را به واسطه مشکلات تحریم ایران داشته ایم (اعم از حمل و نقل و جابه جایی پول و…) توانستیم میزان صادرات پایینی را فقط به ایتالیا و امارات داشته باشیم با این وجود اظهار امیدواری کردند که در دوران پسا تحریم گشایشی در زمینه توسعه صادرات سنگ های ایرانی داشته باشیم.

مصاحبه با مدیر عامل سنگ زمرد کویر، صاحب گروه معادن سنگ ستاری

DSC02138 (2)

ایشان با داشتن ۱۰ سال سابقه فعالیت در این زمینه و دارا بودن ۵ معدن سنگ تزیینی در استان های مرکزی،اصفهان و خراسان دارای متنوع ترین سنگ مرمریت های پرتقالی ، عسلی و دودی می باشند. این سنگ ها با کیفیتی به مراتب قابل رقابت(با کشورهایی نظیر ترکیه و مکزیک) به چین و ایتالیا صادر می شود. علاوه بر صادرات سنگ های فرآوری شده، سنگ های کوپ نیز به چین صادر می کند. با سایقه حضور ۷ ساله در نمایشگاه های داخلی و خارجی، شرکت در حال توسعه در بخش سنگ مرمر نیز می باشد. شرکت در نمایشگاه های تهران، اصفهان، محلات و ورونای ایتالیا باعث شده است که نظر ایشان را راجع به کیفیت این نمایشگاه جویا شویم.

از دیدگاه ایشان کیفیت نمایشگاه خصوصا مدیریت آن شرایط مطلوبی داشته است. اما مشکلات و مسائلی در روزهای پایانی تحویل غرفه وجود داشته است که کار را برای برخی از غرفه داران مخصوصا کسانی که دارای محصولات کوپ و تجهیزات سنگین بوده اند، بسیار سخت و فشرده کرده بود، چون بخش تدارکات آن بسیار باعجله و شتابزده صورت گرفته تا غرفه داران بتوانند آن را بسیار سریع آماده زمان افتتاحیه نمایند. با وجود اینکه ۳ روز زمان مناسبی برای غرفه سازی می باشد اما تهیه و تدارک و چیدمان محصولات کوپ و ماشین آلات سنگین بسیار زمانگیر می باشد.

با این وجود از نظر ایشان کیفیت نمایشگاه هرساله در وضع مطلوبتری قرار گرفته است. از جمله موارد دیگر نارضایتی غرفه داران ساعات محدود بازدید نمایشگاه می باشد. بهترین ساعت بازدید از دیدگاه شرکت کنندگان، ساعت ۱۶ به بعد می باشد چرا که مناسب ترین زمان بازدید از غرفه ها برای شاغلین و در فصل تابستان این ساعات می باشد اما با توجه به اطلاعرسانی صورت گرفته در روزهای پیشین ساعات بازدید تا ساعت ۱۷ اعلام گردیده که این خود دلیلی برای کاهش بازدیدکنندگان شده است.