We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گفتگوی یوستون با جناب آقای مهندس زاوشی، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی

از مهمترین سیاستهای کاری یوستون، ایجاد ارتباط بی واسطه بین تامین کنندگان ایرانی با مشتریان خارجی می باشد. همانطور که از صحبتهای موکد مهندس زاوشی در این مبحث نیز، ایجاد حلقه ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده در بازار داخلی و خارجی برداشت می شود که این امر در گام نخست می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. اما صحت اطلاعات این بخش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. از آنجائیکه بخشی از فعالیتهای صورت گرفته توسط یوستون، گردآوری بانک اطلاعاتی آن می باشد، بنابراین سعی شده است تا تمامی اطلاعات مربوط به فعالان سنگ اعم از معادن، کارخانجات سنگبری و شرکتهای بازرگانی بر اساس راستی آزمایی گردآوری و دسته بندی گردد. از طرف دیگر این سامانه علاوه بر تهیه دایرکتوری از بخش داخلی، مشغول جمع آوری اطلاعات مربوط به مشتریان خارجی نیز می باشد که امید است بزودی این بخش از سایت نیز راه اندازی  شده و به بهره برداری برسد تا این حلقه ارتباطی بین مشتریان خارجی و تامین کنندگان ایرانی ایجاد گردد.

مهندس زاوشی در رابطه با مبحث تجارت الکترونیک بیان کرد، متاسفانه صنعت سنگ کشور در این زمینه بسیارضعیف است اما در چند سال اخیر شاهد فعالیتهایی در این قسمت بوده ایم که تاکنون زیاد ملموس نبوده است که ما امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم سنگ ایران را به خوبی در جوامع بین المللی معرفی نماییم. از عمده مشکلات فعالان سنگ در توسعه بازار خارجی و صادرات، پیدا کردن مشتری و فروش سنگ با توجه به سلیقه و درخواست مشتری می باشد. چرا که سنگ ایران به خوبی در بازارهای خارجی معرفی و شناسایی نشده است که ما انتظارداریم در آینده نزدیک و بخصوص با توافقات صورت گرفته با گروه ۱+۵ و با کمک بخشهای مختلف، این صنعت از رشد و شکوفایی قابل ملاحظه ای برخوردار گردد. حضور یوستون در این عرصه می تواند کمک موثری در این بخش داشته باشد تا قسمتی  از  انتظارات ما را منعکس نماید. چراکه لازمه توسعه صادرات، شناخت بازار خارجی و شناسایی بازارهای هدف در دنیاست. پس از توافق ۱+۵ جلسات متعددی جهت پیشبرد اهداف این صنعت انجام گرفته و حرکتهای زیادی در این بخش پیش بینی شده است که انتظار می رود شاهد رشد زیادی در بخشهای مختلف صنعت، معدن و تجارت باشیم. هدف این سازمان ایجاد همکاری مشترک با کشورهای دیگر است که باعث تبادل علوم مدیریتی، اشتغال زایی و تبادل دانش فنی خواهد بود.

از صحبتهای دیگر مهندس زاوشی، آشنا نبودن تعداد زیادی از افراد این صنعت با دنیای مجازی است، که همچنان علاقمند به ادامه روش سنتی می باشند که این خود از عوامل بازدارنده پیشرفت و توسعه خارجی می باشد.

با عنایت به صحبت های مهندس زاوشی، امروزه یکی از ارکان مهم تجارت بین المللی آشنایی با تجارت الکترونیک می باشد که در مقاله (شماره ۶ و ۷ یوستون) قابل مشاهده می باشد.