We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

یوستون در اتاق بازرگانی کرج- همایش تجاری شناخت حوزه کشور های روس زبان

 همایش تجاری “شناخت حوزه  CIS” در اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی البرز در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۴ برگزار شد.

 این همایش با رویکرد شناخت مشکلات ، بررسی و ارائه راهکارها، برای توسعه صادرات به روسیه و کشورهای CIS برگزار شد.  در ابتدا آقای قاسمی دبیر اتاق بازرگانی البرز پس از خیر مقدم وخوش آمد گویی به همه شرکت کنندگان هدف از برگزاری این همایش را استفاده از بازار بکر  این کشورها دانست و اینکه نباید تنها وارد کننده باشیم بلکه با تقویت صادرات به این کشورها باید میزان حضور در این بازارها را افزایش داد. وی با اشاره به این نکته که ما تنها از ۱۰ تا ۳۰ % ظرفیت و پتانسیل استان استفاده می کنیم ادامه داد: باید از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنیم و به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم. آقای قاسمی در ادامه به اهمیت این منطقه اشاره کرد و افزود ما در روسیه و حوزه CIS نباید فقط به دنبال صادرات کالا باشیم بلکه ازنظر فنی و مهندسی و همچنین  محصولات خدماتی نیز صادرات داشته باشیم.

در ادامه آقای عامری نماینده جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از اتاق بازرگانی کرج به تشریح پتانسیل های بالای استان البرز در زمینه کشاورزی پرداخت و ادامه داد یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصاد استان البرز بخش کشاورزی است. وی با اشاره به این نکته که اکثر بخش های تحقیقاتی کشاورزی کشور در استان البرز است، خاطر نشان کرد این به تولید پایدار و کیفیت صادرات کمک میکند. آقای عامری با اشاره به تولید بالای محصولات غذایی و کشاورزی در استان البرز ، بروی تقویت صادرات تاکید کرد و گفت استان در بحث خدمات فنی مهندسی نیز دارای توانایی بالایی است.

از دیگر سخنرانان این جلسه آقای میرکریمی عضو اتاق مشترک ایران و روسیه بود ، وی با اشاره به این نکته که اتاق ایران و روسیه قدیمی ترین اتاق مشترک است ، هدف اتاق را ارتقا سطح روابط اقتصادی بین دو کشور اعلام کرد. آقای میرکریمی پس از اشاره به این نکته که بسیاری از شرکت های بزرگ در حوزه CIS  دارای نمایندگی در مسکو هستند به تفصیل در مورد اقتصاد، فرهنگ ، سطح روابط روسیه و کشورهای CIS  پرداخت و در مورد واردات محصولات غذایی روسیه اطلاعاتی را در اختیار مخاطبین قرار داد.

سپس آقای بنا مولایی ,رییس اتاق بازرگانی البرز ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه تجارت، افزود نیاز به بخش دولتی برای زیر ساخت ها بسیار مهم است. وی به اهمیت نقش رایزنان بازرگانی اشاره کرد و گفت رایزنان بازرگانی باید حامی تجار در بحث مبادلات تجاری باشند. و ضمن اشاره به این نکته که تولید کننده باید در جایگاه خود تنها به تولید و بهبود کیفیت محصولات فکر کند افزود؛ ما باید شرکت های تجاری بین المللی ایجاد کنیم تا امر صادرات را مدیریت کنند. وی به اهمیت مدیریت برند و برند سازی اشاره کرد و گفت دانش، تکنولوژی ، و تجربه در کنار هم با ارزش است و خروجی مفیدی دارد. آقای بنامولایی در ادامه به انجام مطالعه دقیق، تحلیل بازار ، شناخت بازارهای هدف و نیازهایشان ، شناخت قوانین و مقررات اشاره کرد و افزود اقتصاد باید صادرات محور باشد . وی ابراز امیدواری کرد در کنار هم و با همکاری با دولت بتوانیم به اهداف و دستاورهای بزرگ اقتصادی دست پیدا کنیم.