We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

یوستون در همایش مشترک تجاری ایران و اسلوونی

همایش مشترک تجاری ایران و اسلوونی در تاریخ ۲۱ دی  ماه سال ۱۳۹۴ در  محل ساختمان اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

هیئت تجاری چهل و پنج نفره از فعالین اقتصادی کشور اسلوونی به سرپرستی وزیر توسعه اقتصادی و فناوری آن کشور در همایش مشترک با فعالان اقتصادی ایران شرکت کردند.

1

جمهوری اسلوونی کشوری است در جنوب اروپای مرکزی. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا میباشد.اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم‌مرز است.این کشور تا سال ۱۹۹۱ جزئی از کشور یوگسلاوی بود و پس از آن تاریخ مستقل گردید. این جمهوری، همواره پل ارتباطی شبه‌جزیره بالکان با مرکز و غرب اروپا بوده‌است. بخش زیادی از این کشور، کوهستانی است و اکثر جمعیتش، در شهر لیوبلیانا و حومه آن زندگی می‌کنند.جمعیت این کشور دو میلیون و شصت هزار نفر است. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن اسلوونیایی است.اگرچه وسعت اراضی کشاورزی بسیار اندک است، ولی وجود چراگاه‌های کوهستانی باعث رونق دامپروری شده‌اند. در قسمتهای شمال غربی، معادن عظیمی از جیوه قرارگرفته‌است، که همراه با صنایع سبک و صنعت گردشگری، نقش مهمی در تأمین درآمدهای کشور، ایفا می‌کنند. در سالیان اخیر، رشد صنایع دستی و محلی در این کشور، بسیار چشمگیر بوده‌است.

2

اسلوونی به عنوان کشوری با پتانسیل‌های قوی اقتصادی در اتحادیه اروپا در بخش صنایع الکترونیک، مکانیک، تجهیزات مخابراتی و نیروگاه‌سازی به خصوص در ساخت دریچه‌های سد صاحب فناوری است.

نماینده یوستون نیز با شرکت در این جلسه  و ملاقات با آقای  آنت میلویچ  مدیر بخش روابط بین الملل اتاق بازرگانی و صنعت اسلوونی ضمن تشریح پتانسیل های صنعت سنگ ایران ، به شرح فعالیت های یوستون، پرداخت. آقای میلویچ  ضمن اشاره به این نکته که سنگ ایران توسط بازرگانان ترکیه ای در اروپا به فروش میرسد، ابراز امیدواری کرد شرکتهای ایرانی و اسلوونیایی بتوانند در این زمینه به طور مستقیم همکاری کنند.