We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

یوستون و جلسه اتاق ایران – روسیه جهت برقراری و ایجاد همکاری با ایالت نووسیبریک

ساعت ۱۰ صبح روز هفدهم آبانماه اتاق مشترک ایران و روسیه محلی که به ریاست آقای عسگراولادی نشستی با هیات اعزامی اتاق بازرگانی و صنعتی نووسیبریک و اعضای اتاق آغاز شد.

1

شهر نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ و دارای حدود ۴/۱ میلیون نفر جمعیت است.این شهر پرجمعیت ترین ودر عین حال بزرگترین شهر سیبری نیز میباشد. نووسیبیرسک جزو مراکز بزرگ صنعتی در روسیه و جزو شهرهای پر جاذبه برای تجارت در روسیه به شمار می آید.

جلسه با خوش آمدگویی و سخنرانی آقای عسگر اولادی،ریاست محترم اتاق بازرگانی ایران و روسیه آغاز شد. ایشان ضمن تشریح اجمالی از روابط اقتصادی ایران و روسیه,خاطر نشان کردند که دو کشور ایران و روسیه هنوز به حجم مبادله اقتصادی مورد نظر نرسیده اند و با توجه به پتانسیل های موجود، روابط اقتصادی کم است و باید تقویت بشود.

سپس خانم النا پیلیپنکو ، مدیر اجرایی و مشاور ارشد فرمانداری بخش نووسیبیرسک به سخنرانی پرداختند و ضمن معرفی خود وهیئت اقتصادی همراه و شهر نووسیبیرسک؛ برنامه سفر خود را برای توسعه همکاری اقتصادی بین این منطقه و جمهوری اسلامی ایران بیان نموده و ابراز امیدواری کردند که روابط اقتصادی بین دو طرف به سرعت افزایش پیدا کرده و دو طرف بتوانند از پتانسیل های موجود استفاده کنند. پس از صحبتهای ایشان، مدیران و نمایندگان شرکتهای مختلف به بیان نظرات خود پرداختند و بر ایجاد زیرساخت های اجرایی، برای توسعه روابط، رفع موانع برای تجارت و شناخت بیشتر پتانسیل ها و تولیدات تاکید ورزیدند.

در ادامه جلسه با طرح این دیدگاه که اتاق بازرگانی ایران و روسیه سعی در ایجاد نمایندگی فعال در استان های مختلف روسیه دارد .خانم النا پیلیپنکو ابراز امیدواری کردند که حتما یک نمایندگی در نووسیبیرسک ایجاد بشود.

پس از آن نمایندگان اقتصادی نووسیبیرسک در بخش ساختمانی,پزشکی و صادرات به بیان فعالیت های خود پرداختند وابراز امیدواری کردند که روابط اقتصادی فیمابین گسترش پیدا کند.

در ادامه جلسه, نماینده یوستون در طی مصاحبه ای با خانم النا پیلیپنکو فعالیت های یوستون و پتانسیل های صنعت سنگ ایران, را تشریح کرد و ایشان نیز ضمن ابراز علاقه مندی برای همکاری با فعالین سنگ ایران، گفتند ما میدانیم که صنعت سنگ ایران دارای پتانسیل بسیار بالایی است و خواهان اقدام عملی و سریع در زمینه این تجارت شدند.

در ادامه نماینده یوستون مصاحبه ای با شرکت ساختمانی از نووسیبیرسک داشتند، ایشان نیز با اشاره به سرعت پیشرفت ساخت وساز در نووسیبیرسک برای مذاکره با فعالین ساختمانی و سنگ ایران ابراز آمادگی کرد.

2

در انتها نمایندگان شرکت های مختلف نیز به صورت مستقیم با فعالین اقتصادی نووسیبیرسک به تبادل نظر پرداختند. گروه اعزامی یوستون نیز همراه با کارشناس بخش روسی خود در این سمینار حضور داشت و در آخر توانست با چند تن از اعضای اعزامی به صحبت و گفتگو بنشیند.

3

                           گفتگوی کارشناس روسی یوستون با خانم النا پیکیپنکو

در نهایت رایزنی انجام گرفته توسط کارشناس یوستون با خانم النا پیلیپنکو، مدیر اجرایی و مشاور ارشد فرمانداری بخش نووسیبیرسک به معرفی و شناسایی سنگ ایران و پتانسیل های موجود در کشور اشاره شد تا برای گسترش صادرات سنگ ایران فرصتهایی با همکاریهای آن گروه در آینده صورت پذیرد. وی اظهار امیدواری نمود تا هنگام بازگشت به کشورش به مسایل و راهکارهای تبادلات اقتصادی در زمینه سنگهای ساختمانی بیشتر بپردازد.

4