We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

جلسه کارگروهی اتاق بازرگانی اصفهان با موضوع نمایشگاه سنگ مسکو

در جلسه کارگروهی اتاق بازرگانی که صبح دیروز با موضوع نمایشگاه سنگ مسکو ۲۰۱۶ با حضور کارشناسان یوستون انجام گرفت به موضوع مشارکت گروهی و پرقدرت ایرانیان در غالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه تکیه داشت.

a (1)

دکتر رسول رنجبران  عضو مجمع تشکل های اقتصادی اصفهان در فعالیتهای بازرگانی، عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عضو هئیت مدیره مجتمع صنعتی فولاد خراسان، آقای مهندس احمد خروش رئیس کمیسیون معادن، آقای ابوالقاسم سرتیپی نایب رئیس اتاق ، آقای مهندس شهریار شعبانی مسئول کمیته صنایع معدنی و بخش توسعه صادرات در کمیسیون معادن ، آقای فرهادی عضو کمیته صنایع معدنی، دکتر داوود صافی دبیر کمیسیون صنایع معدنی از اتاق بازرگانی، آقای آراسته عضو انجمن صنفی معدن کاران استان اصفهان و از انجمن سنگ ایران جمشید مولایی و جمعی از معدن داران و سنگبران بزرگ استان اصفهان از جمله آقای محمود صلصالی از معادن صلصالی، آقای احمد امینی از مجموعه براداران امینی، آقای احمد حاجی زاده از سنگبری ستاره سنگ کویر، مهندس کریمی معادن نگین استون و تعدادی دیگر در این جلسه حضور داشتند.

این نشست به چگونگی حضور چشمگیر و مشارکت استان اصفهان در نمایشگاه سنگ مسکو ۲۰۱۶ اختصاص داشت. موضوع مشارکت و ثبت نام در این نمایشگاه که از جمله نمایشگاههای خارجی مطرح و مهم صنعت سنگ در دنیا می باشد. محوریت جلسه، حول حضور گروهی و یکپارچه صنعتگران ایرانی در این نمایشگاه بود. ضمن اینکه سنگ ایران در این نمایشگاه باید به خوبی معرفی شود فرصت بسیار مناسبی نیز می باشد که به مزایای شناخت بازار روسیه و راههای ورود و حضور در این بازار پس از نمایشگاه نیز پرداخته شود. تنظیم جلسات رو در رو چه در ایام نمایشگاه که هدف از آن “تلاش برای ارتباط موثر و مستمر با مصرف کنندگان واقعی” است.

a (2)

مهندس شعبانی که از فعلان سنگ کشور می باشد با سابقه ای که در این حوزه دارد به حضور مستمر و داشتن دیدگاه پنج ساله در این نمایشگاه تاکید نمود و افزود برای دستیابی و تصاحب بخش قابل توجهی از بازار روسیه در زمینه سنگ می بایست با مطالعه و سرعت وارد این بخش شد که در این زمینه باید از نظر کارشناسان این امر و افراد متخصص استفاده گردد. وی به حضور میهمانان این جلسه (محمد رسا و تیم یوستون) اشاره کرد و گفت با توجه به تفاهم نامه ای که مدیران نمایشگاه سنگ مسکو با تیم یوستون امضا نمودند، شرکت یوستون، بخش ایران این نمایشگاه را به عهده دارند و با توجه به مطالعات انجام گرفته در این خصوص و برآورهای هزینه ای که توسط آنها انجام گرفته پیش بینی های لازم جهت داشتن فضای۷۰۰ الی ۱۰۰۰متر در این نمایشگاه با کمک انجمن سنگ ایران بصورت مشارکتی تعبیه شود.

محمد رسا مدیر اجرایی یوستون با اشاره به داشتن یک برنامه استراتژیک به اهمیت تعیین بازارهای هدف و دانستن مزیتهای نسبی آنها با یکدیگر تاکید نمود و گفت درست است که تمام کشورهای جهان به نوعی می توانند بازار سنگ برای ایران باشند اما باید دفت کرد که کدامیک از آنها بیشترین مزیت را برای واردات سنگ می توانند داشته باشند. وی افزود بر همین مبنا کشور روسیه و حوزه CIS یکی از بازارهای هدف برای ما بوده و تا جایی این بازار ار اهمست برخوردار است که یکی از زبانهای سایت یوستون را زبان روسی انتخاب نمودیم. وی افزود بنا به اهمیت این موضوع،  تیم ما تحقیقاتی را در عرض چند ماه در مورد بازار این کشورها انجام داده که یکی از دستاوردهای آن عقد قرارداد با نمایشگاه سنگ مسکو بوده است.

 مدیر اجرایی یوستون اظهار نمود یکی از ضروری ترین راههای شناخت و ورود به بازارهای خارجی، شرکت در نمایشگاههای بین المللی می باشد. از آنجائیکه روسیه یکی از بازارهایی است که دارای این مزیت نسبی است (بحث نزدیکی مسافت در کاهش قیمت حمل و نقل و داشتن رابطه سیاسی و تاکتیکی مناسب با روسیه) و علاوه بر آن امتیاز ویژه ای که هم اکنون با کاهش و حتی حذف واردات از ترکیه برای ایران فراهم گردیده به مزیتهای این بازار افزوده است. وی خاطر نشان نمود با توجه به حوادث پیش آمده مشارکت ترکها  تاکنون در نمایشگاه سنگ مسکو ۲۰۱۶  به مراتب بسیار کم رنگ تر از سالهای گذشته بوده است که این فرصت بسیار مناسبی را برای ما ایجاد می کند که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده نمود.

در ادامه محمد رسا حوزه بازار CIS را به سه بخش مجزا با مرکزیت مسکو تقسیم بندی نمود. وی گفت بخش اول تقسیم بندی بازار خود کشور روسیه می باشد، دو بخش دیگر آن شرق و غرب روسیه می باشد که خود دو منطقه قابل تفکیک برای بازاریابی است. بخش غرب روسیه شامل اکراین، لیتونی، استونی، بلاروس و سمت شرق آن قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان است.

وی همچنین از سیاستهای کاری یوستون برگزاری یک شوروم را تا پس از نمایشگاه اعلام نمود. که از نکات بسیار مهم مطرح شده توسط مدیر اجرایی یوستون در این جلسه بود. نکته دیگری که وی مطرح نمود ارتباط با مصرف کنندگان این ماده معدنی است که باید در زمان برگزاری نمایشگاه و پس از آن به آن توجه شود تا بتوان به سیستم توزیع آن کشور که پروژه ها و آرشیتکتها جزء مهم آن هستند ورود کرد. وی از نقش مهم لیدرهای بازار ایران در این صنعت گفت و تاکید نمود نقش آنها بعنوان پیشگام و حضور آنها  در این حوزه بسیار تعیین کننده می باشد.

a (4)

a (3)

آقای سرتیپی بعنوان صادرکننده نمونه سال نیز در مورد مشارکت در این نمایشگاه بصورت متحد و به شکل یک پاویون تحت نام پاویون جمهوری اسلامی ایران موافق بود. وی گفت از آنجائیکه از نظر زمانی، داشتن فرصت چند ماهه تا هنگام برگزاری نمایشگاه وجود دارد بنابراین به شکل خردمندانه ای می توان به نتیجه دلخواه رسید. وی اضافه کرد با بررسیهایی که تیم یوستون در این چند ماه اخیر در مورد بازار کشورهای حوزه CIS و بویژه روسیه داشته باید از مشاوره و مطالعات آنها برای حضور در این نمایشگاه استفاده نمود.

a (5)