We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

کیفیت و خوش قولی رمز موفقیت در بازار روسیه

کیفیت و خوش قولی رمز موفقیت در بازار روسیه “رئیس اتاق بازرگانی متشرک ایران و روسیه، آقای عسگراولادی”

 

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از ورود دو هیات جدید روس به ایران خبر داد و گفت: به زودی هیاتی جهت رفع موانع گمرکی از روسیه به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری معدن ایران(معدنا)، اسدالله عسگراولادی در سومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه با بیان این‌که یکی از مشکلات تجار بحث روادید بود که خوشبختانه این موضوع برقرار شده، است، اظهار کرد: از دوشنبه هفته گذشته بحث روادید که یکی از مشکلات اصلی بود برطرف شده است. همچنین پرواز به آستاراخان توسط یکی از شرکت هواپیمایی برقرار شده است.

وی با بیان این‌که تجارت با روسیه ضمن آسان‌بودن ولی ورود به آن سخت است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه این است که خریدار باید به شما اعتماد پیدا کند که اگر این اعتماد حاصل شود، یقین بدانید که شما را رها نخواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: من حدود ۵۸ سال با روسیه ارتباط دارم و هنوز نیز با خریداران ۶۰ سال پیش خودم در تماس هستم و بدون شک یکی از موارد مهمی که تجار باید در صادرات محصولات خود به آن توجه داشته باشند بحث کیفیت است و نباید با توجه به بحرانی‌بودن بازار از کیفیت کالاها و محصولات کاست.

عسگراولادی بیان کرد: من برای تجارت با روسیه زحمات زیادی کشیدم و همیشه تلاش کردم خوش‌قولی و کیفیت را در رابطه با بازار روسیه مورد توجه قرار دهم؛ بنابراین تجار باید به این موضوع توجه داشته باشند که با کسی که قرار است تبادلات تجاری داشته باشند آشنایی کامل داشته و به یکدیگر اعتماد کنند.

وی خطاب به تجار بازار روسیه اظهار کرد: سعی کنید خریدارتان را بشناسید و تحقیقات‌ لازم در این زمینه را انجام دهید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که خریدار شما واسطه یا دلال نیست و با سفیر مربوطه ارتباط لازم برقرار کنید.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اضافه کرد: توصیه دیگر من این است که حداقل سالی یکبار به خریداران خود سر بزنید و آنها را نیز به کشورتان دعوت کنید.

عسگراولادی تصریح کرد: با توجه به برجام توانستیم روابط‌مان با روسیه بازسازی کنیم و از آن به بعد حرکت‌مان رو به جلو است. آمار بهمن‌ماه نشان از افزایش صادرات دارد و امیدواریم صادرات ۱۲ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حداکثر ۳۰ درصد افزایش داشته باشد که البته این میزان افزایش را می‌توانم پیش‌بینی کنم.

وی در عین حال بیان کرد: باید نگاهی به تعرفه‌ها و ارزیابی قیمت‌ها کنیم و ما باید به دنبال سرمایه‌گذاری با کشور روسیه باشیم، چون همیشه به موضوع تجارت توجه شده ولی باید به این موضوع تاکید کنم که سرمایه‌گذاری یک قدم جلوتر از تجارت است و باید به این موضوع در رابطه با کشورهای دیگر توجه شود و ما در رابطه با سرمایه‌گذاری با کشور چین نیز در حال انجام اقداماتی هستیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه همچنین از ورود دو هیات جدید روس به ایران خبر داد و گفت: به زودی هیاتی جهت رفع موانع گمرکی از روسیه به ایران می‌آید و روز دوشنبه هفته جاری نیز معاون وزیر کشاورزی روسیه به ایران سفر خواهد کرد.

عسگراولادی با اشاره به حجم پایین تراز تجاری دو کشور عنوان کرد : در صورت عدم رشد این ارقام سال آینده در انتخابات اتاق بازرگانی کاندید نخواهم شد.

وی با بیان این که چند مشکل در رابطه با صادرات محصولات مختلف از جمله دامی و لبنی در رابطه با بازار روسیه داریم بر افزایش میزان صادرات به روسیه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر میزان صادرات ۵۰۰ میلیون دلار است که قانع‌کننده نیست و باید آن را در سال آینده به دو میلیارد دلار برسانیم و با انجام اقدامات مورد نیاز حجم روابط بین دو کشور را افزایش دهیم.

عسگراولادی افزود: اتاق بازرگانی روسیه در اختیار تجار و بازرگانان است و هرگونه امکاناتی که بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهیم.

منبع: معدنا

تاریخ:۹/۱۲/۹۴