We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

نقش سنگ‌های کوارتز و مرمریت سفید در طراحی آشپزخانه

در طراحی یک آشپزخانه – به عنوان عمومی‌ترین فضای هر مکان مسکونی – سنگهای کوارتز و مرمریت سفید همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر زیبایی‌شناسی مالکین خانه‌های مسکونی همیشه به دنبال ترکیب محصولات به روز و جذاب موجود در بازار برای خاص جلوه دادن فضاهای مورد نظر هستند.

از نظریات سازندگان سواحل شرقی آمریکا اینگونه برداشت می‌شود که سنگ گرانیت تنها گزینه محبوب برای صفحه روی کانتر نیست. به گفته Tim Farr مالک شرکت StoneWorks در آگوستا، خیلی از افراد خواهان سنگ مرمریت سفید هستند. در برخی موارد سنگ کوارتز در رنگهای روشن و سفید استفاده می‌شود. او عقیده دارد در حال حاضر مردم از رنگهای اصلی به رنگ سفید گرایش پیدا کرده‌اند.

ys (4)

Marco Duran، از شرکای شرکت Atlas Marble & Granite در ایالت NJ نیز عقیده دارد در حال حاضر استفاده از مرمریت و کوارتز عمومیت بیشتری دارد و معمولا سنگ مرمریت در اولویت است و علت آن را عدم آشنایی مردم با سنگ کوارتز می‌داند. 

Alena Capra، طراح داخلی می‌گوید: «اخیرا در موارد زیادی از سنگ کوارتز سفید استفاده کرده‌ام. بیشتر مردم در نیویورک و فلوریدا اغلب به دنبال صفحه کانتر با سنگ کوارتز به رنگ خنثی هستند.»

طراح داخلی دیگری به نام Anna Marie Fanelli، نائب رئیس شرکت Floor & Decor  در ایالت NJ، استفاده از ترکیب کوارتز با کیفیت بالا و مواد تشکیل شده از شیشه و چینی را که به صورت تک رنگ هستند، برای طراحی فضاهای داخلی و خارجی پیشنهاد می‌دهد. به نظر او این تکنولوژی خیلی جالب و شگفت‌انگیز است و از آن برای شومینه، آشپزخانه و حمام استفاده می‌کند.

ys (1)

انتخاب لبه‌های مناسب

استفاده از لبه‌های برش و ابزار خورده به مرور عمومیت پیدا کرده است، اما در برخی نقاط هنوز به صورت انگشت شمار دیده می‌شود. Duran می‌گوید: «همیشه از دیدن لبه‌های مرتب و فارسی‌بر شده لذت می‌برم و خواهان نشان دادن آن‌ها در نمایشگاه خود هستم. من در استفاده از این نوع برش‌ها پیش‌قدم بوده‌ام اما در حال حاضر گرایش بیشتری از طرف مردم دیده می‌شود.» Farr نیز با نظر Duran موافق است و عقیده دارد: گرایش به استفاده از این ابزارها در آمریکا بیشتر و بیشتر خواهد شد و این یکی از دلایلی است که برای خرید اره CNC اقدام کرده‌ایم که بسیار کارایی دارد.

ys (2)

سنگ صیقلی در مقابل سنگ مات

با وجود گرایش بسیاری از مردم به سنگ جلا خورده با درخشندگی بالا که منعکس‌کننده شخصیت و رنگ طبیعی سنگ است، در حقیقت شکل استفاده از سنگ به نوع مواد به کار رفته و نحوه استفاده آن بستگی دارد. Farr می‌گوید: «اگر قصد استفاده از سنگ مرمریت را داشته باشم، شکل مات آن را در طراحی‌های خود به‌کار می‌برم. او عقیده دارد که نسبت افراد علاقمند به سنگ مات و سنگ جلاخورده، تقریبا ۷۰ به ۳۰ است. Duran نیز بر همین عقیده است در حالیکه برخی دیگر مانند Fanelli این نسبت را مساوی می‌دانند. Fanelli می‌گوید: «من حتی در آشپزخانه از مواد صیقلی استفاده می‌کنم. پیش از این همیشه به صورت مات بود اما اکنون از ترکیب آنها استفاده می‌کنم.»

اما Capra، یک طراح داخلی، عقیده‌ای متفاوت دارد و گرایش را بیشتر به سمت سنگ‌های صیقلی می‌بیند. او بهترین گزینه برای صفحه روی کانتر آشپزخانه را سنگ صیقل داده شده می‌داند. Capra می‌گوید: «یک قطعه سنگ براق در آشپزخانه شما، تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند. اکثر کابینت‌ها از جنس چوب هستند و من فکر می‌کنم یک ترکیب زیبا و حیرت انگیز با یک رویه صیقلی شکل می‌گیرد. بیشتر افراد از من می‌خواهند شکل صیقلی سنگ را برایشان اجرا کنم.»

ys (3)

آینده استفاده از سنگ طبیعی

تا چند سال گذشته، مردم همواره به دنبال راه‌های صرفه‌جویی در مصرف سنگ بودند و در عین حال طراحی‌های مجللی را خلق کردند. اما امروز، این روند کاملا تغییر کرده است. به جای نگرانی از هزینه‌ها، مردم به تجملات روی آورده‌اند و به عنوان یک نوع سرمایه‌گذاری به این امر نگاه می‌‌کنند.

Duran می‌گوید: بازار کالاهای لوکس و مجلل در حال بیرون آمدن از لاک خود است. در حال حاضر مردم خواستار محصولات لوکس حاصل از مرمریت سفید، گرانیت‌های خوش رنگ و سنگ‌های طراحی شده هستند. به نظر می‌رسد گرایش به تجمل در حال بازگشت است. مردم مجددا بیشتر به آنچه آرزو دارند توجه نشان می‌دهند تا آنچه به طور معمول استفاده می‌شود. در حقیقت خواهان چیزی هستند که آن‌ها را متفاوت جلوه دهد. این بازار در حال شکوفا شدن است و به مد روز تبدیل می‌شود.

در خصوص نحوه استفاده سنگ در آینده، Fanelli اظهار داشت: «همراه با سنگ‌های کاربردی در آشپزخانه مواد دیگری مانند آینه، طلا و پلاتین دیده می‌شود که ترکیبی از چندین ماده خاص و عجیب است. بسیاری از مشتریان از این طراحی استقبال می‌کنند. این روزها همه چیز متفاوت است. مردم طراحی‌های افراد مشهور را تقاضا کرده و برای آن هزینه می‌کنند. آن ها توجه به این امر را یک سرمایه گذاری می‌دانند. پیش از این چنین اقداماتی بی‌معنا بود اما اکنون به طور تخصصی یک کار هنری است.»

Heather Fiore, associate editor of TILE Magazine

www.stoneworld.com