We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

تحلیل بازار سنگ کشورهای اسکاندیناوی بخش اول

کشورهای اسکاندیناوی

 

اسکاندیناوی منطقه ای در شمال اروپا ست که شامل سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک است. البته کشور های فنلاند، ایسلند و جزایر فارو را نیز بدلیل تناسبات زیاد فرهنگی و تاریخی با این سه اقلیم در زمره کشور های این منطقه قرار می دهند.

 

فنلاند:

فنلاند کشوری در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا میباشد. این کشور ۵٫۴ میلیون نفر جمعیت و ۳۳۸٫۱۴۵ کیلومتر مربع مساحت دارد، پایتخت آن هلسینکی است و در حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه هلسینکی زندگی می‌کنند.
واحد پول این کشور یورو است.

دو زبان فنلاندی و سوئدی در این کشور رسمیت دارند. ۸۹٫۳۳ درصد از مردم کشور فنلاندی‌زبان هستند.

فنلاند هرساله یکی از کشورهایی است که در صدر جدول کیفیت بالای زندگی در جهان قرار می‌گیرد.

وضع اقتصاد این کشور بهتر از سایر کشورهای منطق یورو است. اقتصاد فنلاند وابستگی فراوانی به صادرات دارد.

صادرات این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، الوار، کاغذ و خمیر کاغذ است که به کشورهای آلمان ، سوئد، روسیه، بریتانیا و … صادر میشود.

صنعت سنگ فنلاند؛

در  کشور فنلاند  ، معادن محدودی از سنگ مرمریت و منابع متعددی از سنگ گرانیت وجود دارد حدود ۲۰۰ شرکت در زمینه سنگ فعالیت میکنند  و تقرییبا ۹۰% این محصولات به کشورهای مختلف صادر میشود. تجهیزات معادن و سنگبری های فنلاند بسیار پیشرفته بوده و از تکنولوژی روز دنیا استفاده میکنند. گرانیت های فنلاند متنوع بوده و طیف رنگی خاکستری، قرمز و سبز را در بر میگیرد. بیشتر معادن در جنوب و جنوب شرقی این کشور قرار دارند .

در کشور فنلاند ، فعالیت های بسیار زیادی صورت میگیرد تا فرهنگ استفاده از سنگ گسترش یابد.

دانمارک:

دانمارک کشوری است در شمال اروپا. و منطقه اسکاندیناوی. پایتخت این کشور کپنهاگ ،جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است.

جزایر فارو و گرینلند بخشی از دانمارک به‌شمار می‌آیند اما به ترتیب در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۷۹ به آن‌ها خودگردانی اعطا شده‌است. دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد با کشور آلمان است.

دانمارک، ۴۳٫۰۶۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و از شرق به دریای بالتیک، از غرب به دریای شمال، از جنوب به کشور آلمان و از شمال به تنگه اسکاژراک محدود می‌شود. به دلیل شمار زیاد جزایر، دانمارک دارای خط طولانی ساحلی به درازای ۷٫۴۱۳ کیلومتر است. بیشتر نقاط دانمارک در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند . خاک اصلی دانمارک سرزمینی فاقد کوهستان است و بخش اعظم خاک کشور دانمارک را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند.

اقتصاد دانمارک در سال‌های اخیر توسعه زیادی یافته است. صادرات  افزایش پیدا کرده و سرمایه‌گذاری نیز نقش مهمی در این توسعه اقتصادی ایفا کرده است.

دانمارک منابع زیادی ندارد. این کشور روزانه بالغ بر ۳۴۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و مقدار زیادی از آن را صادر می‌کند و برای مصارف داخلی خود نیز روزانه مقداری نفت وارد می‌کند.

دانمارک از بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان بزرگ گوشت، کره، پنیر در جهان میباشد. ماشین‌آلات صنعتی ، دارو، ماهی، نیز بخش مهمی از صادرات این کشور را در بر میگیرد.

دانمارک محصولات خود را به کشورهای آلمان ، سوئد، انگلیس و … صادر می‌کند.

واردات این کشور نیز از آلمان ، سوئد ، نروژ  و …در زمینه ماشین‌آلات صنعتی، مواد اولیه برای صنایع  و مواد شیمیایی، میباشد.

در کشور دانمارک منابع بسیار محدود گرانیت و لایم استون وجود دارد و این این کشور نیاز خود را از طریق واردات تامین میکند.

واردات در سال ۲۰۱۴

مقادیر بر اساس دلار میباشند.

۲۵۱۶ ۲۵۱۵ ۶۸۰۲ ۶۸۰۱ کد محصول
۳۹۲٫۰۰۰ ۷۸٫۰۰۰ ۱۰٫۴۰۷٫۰۰۰ ۶٫۰۱۷٫۰۰۰ فنلاند
۱۷٫۸۷۷٫۰۰۰ ۴۰۴٫۰۰۰ ۲۲٫۴۰۷٫۰۰۰ ۱۹٫۲۵۱٫۰۰۰ دانمارک

واردات در سال ۲۰۱۳

۲۵۱۶ ۲۵۱۵ ۶۸۰۲ ۶۸۰۱ کد محصول
۲٫۴۵۲٫۰۰۰ ۱۰۸٫۰۰۰ ۱۱٫۲۵۴٫۰۰۰ ۳٫۷۱۶٫۰۰۰ فنلاند
۱۴٫۵۲۰٫۰۰۰ ۴۹۹٫۰۰۰ ۱۹٫۶۳۸٫۰۰۰ ۱۴٫۵۴۷٫۰۰۰ دانمارک

واردات در سال ۲۰۱۲

۲۵۱۶ ۲۵۱۵ ۶۸۰۲ ۶۸۰۱ کد محصول
۲٫۹۳۳٫۰۰۰ ۶۱٫۰۰۰ ۱۱٫۵۹۵٫۰۰۰ ۳٫۸۵۶٫۰۰۰ فنلاند
۹٫۸۰۱٫۰۰۰ ۳۹۳٫۰۰۰ ۲۴٫۷۹۱٫۰۰۰ ۱۸٫۰۲۶٫۰۰۰ دانمارک

واردات در سال ۲۰۱۱

۲۵۱۶ ۲۵۱۵ ۶۸۰۲ ۶۸۰۱ کد محصول
۱٫۱۵۱٫۰۰۰ ۲۴٫۰۰۰ ۱۲٫۵۴۱٫۰۰۰ ۵٫۷۱۸٫۰۰۰ فنلاند
۱۲٫۴۶۰٫۰۰۰ ۸۵۷٫۰۰۰ ۳۲٫۷۲۲٫۰۰۰ ۲۱٫۵۴۷٫۰۰۰ دانمارک

واردات در سال ۲۰۱۰

۲۵۱۶ ۲۵۱۵ ۶۸۰۲ ۶۸۰۱ کد محصول
۱٫۵۶۴٫۰۰۰ ۲۷٫۰۰۰ ۱۰٫۲۲۸٫۰۰۰ ۵٫۳۲۱٫۰۰۰ فنلاند
۸٫۵۷۸٫۰۰۰ ۱٫۶۸۰٫۰۰۰ ۲۹٫۸۰۸٫۰۰۰ ۱۷٫۲۶۲٫۰۰۰ دانمارک

۶۸۰۱- Setts, curbstones and flagstones, of natural stone (except slate).

 ۶۸۰۱- سنگ برای سنگ فرش، سنگ برای کنار پیاده رو و سنگ به صورت لوح برای سنگ فرش ،از سنگ طبیعی (به استثنای سنگ لوح)

۶۸۰۲- Worked monumental or building stone (except slate) and articles thereof, other than goods of heading 68.01; mosaic cubes and the like, of natural stone (including slate), whether or not on a backing; artificially coloured granules, chippings and powder, of natural stone (including slate).

۶۸۰۲- سنگ تراش پذیر کار شده، یا سنگ ساختمان ، به ( استثنای سنگ لوح ) کار شده واشیاء ساخته شده از این سنگها، غیر از سنگهای شماره ۶۸۰۱، مکعب بزرگ یا کوچک برای موزائیک کاری و همانند ، از سنگ طبیعی ( از جمله سنگ لوح ) حتی روی تکیه گاه، دانه تراشه و پودر، از سنگ طبیعی (همچنین سنگ لوح) که به طور مصنوعی رنگ شده باشند

۲۵۱۵- Marble, travertine, ecaussine and other calcareous monumental or building stone of an apparent specific gravity of 2.5 or more, and alabaster, whether or not roughly trimmed or merely cut, by sawing or otherwise, into blocks or slabs of a rectangular (including square) shape.

۲۵۱۵- سنگ مرمر، سنگ های تراورتن، سنگهای اکوسین و سایر سنگ های آهکی برای تراش ( Monumental  ) یا ساختمان که وزن مخصوص ظاهری آنها مساوی ۲٫۵ یا بیشتر باشد، وسنگ رخام (   Alabaster  )، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک( Block) یا به شکل لوح ( Slabs) مربع یا مربع مستطیل.

۲۵۱۶- Granite, porphyry, basalt, sandstone and other monumental or building stone, whether or not roughly trimmed or merely cut, by sawing or otherwise, into blocks or slabs of a rectangular (including square) shape.

۲۵۱۶- سنگ خارا، سنگ سماق ، سنگ رخام سیاه (  Basalt  ) ، ماسه سنگ و سایر سنگهای تراش یا ساختمان حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک ( Block  ) یا به شکل لوح (  Slabs  ) مربع یا مربع مستطیل.