We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

یوستون و رایزنی با شرکتهای اتریشی در سمینار اتاق تهران

روز سه شنبه ۱۹آبان در اتاق بازرگانی تهران نشستی  با حضور نایب رئیس اتاق تهران آقای جهانگیری و هیات اعزامی اتریش به ریاست آقای هاسلر استاندار ایالت سالزبورگ و آقای استایندل رئیس اتاق بازرگانی سالزبورگ برگزار گردید.

پس از مراسم افتتاحیه و سخنرانی نایب رئیس آقای خوانساری هیات اتریشی شروع به سخنرانی کردند. آقای جهانگیری ضمن اشاره به رابطه طولانی دو کشور اعلام کرد که همیشه روابط حسنه و خوبی بین دو کشور بوده و تبادلات اقتصادی بسیاری در این سالها رقم خورده است. وی افزود با وجود کاهش سطح مناسبات تجاری با این کشور در طول سالهای تحریم اما تعاملات زیادی بین دو کشور همواره وجود داشته است البته نام وین هیمشه برای ایرانیان و غربی ها تداعی کننده صلح و ثبات است.

وی در ادامه به سابقه افتتاح سفارت اتریش در ایران که سابقه ۱۴۰ ساله دارد اشاره کرد و افزود این روابط با وجود ناملایمات و تغییر دولتها اما همجنان باثبات بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد در سال ۲۰۰۰ حجم مبادلات تجاری بین دو کشور یک میلیارد دلار بوده است که در حال حاضر به ۲۱۸میلیون دلار رسیده است که اصلا زیبنده این دو کشور نیست.  ایران در شرایط بعد از تحریم می تواند به عنوان یک کشور سرمایه پذیر از سرمایه گذاریهای مشترک حمایت و استقبال می کند.

سپس رئیس اتاق بازرگانی سالزبورگ  ضمن تقدیر از استقبال ایرانی ها به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه ایران از منابع طبیعی بسیاری برخوردار است پیوستن به تجارت جهانی برای ایران یک امر ضروری و واجب بشمار می رود

شرکتهایی در حوزه های تولیدی، گردشگری، خدمات و آموزشی، با بیش از ۴۰ فعال اقتصادی از ۳۵ شرکت در این هیات خضور داشتند و پیرامون همکاریهای مشترک دو طرف به بحث و بررسی پرداختند.

1

در پایان با امضای تفاهم نامه ای جهت همکاری بیشتر دو کشور و ایجاد ارتباطات سازمان یافته تر و مداوم بین اتاق تهران و استان سالزبورگ ،‌سمینار به پایان رسید و شرکت کنندگان  برای حضور در جلسات رو در رو با شرکتهای اتریشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیر توسعه بازرگانی یوستون ضمن شرکت در این سمینار با شرکتهایی که فعالیتهای اقتصادی مرتبط با سنگ می توانستند داشته باشند به معرفی خدمات و بازار سنگ ایران پرداخت.

2

3

4