We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

افتتاح پاویون با حضور دکتر سرقینی، مهدی سنایی و احمد شریفی بعدازظهر نخستین روز نمایشگاه برگزار گردید

مراسم افتتاح پاویون با حضور دکتر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن تجارت، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه و احمد شریفی، دبیر انجمن سنگ ایران بعدازظهر اول تیرماه، برگزار گردید.

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه و همراهانش ضمن بازدید از پاویون و غرفه های مشارکت کنندگان ایران خاطر نشان نمود که نمایشگاه سنگ مسکو، فضای بسیار مناسبی است.تا تولیدکنندگان کشور بتوانند بررسی مناسبی بروی بازار روسیه داشته باشند. وی ضمن امیدواری از اینکه تولیدکنندگان ایرانی بتوانند جایگاه شایسته ای را در این منطقه پیدا کنند افزود مشارکت کنندگان ایرانی با تنوع محصولاتشان در این نمایشگاه ، امروز مرا شگفت زده نمودند . علاوه بر آن  محصولات بسیار عالی است و ما هم به شکل همه جانبه ای در خدمت انجمن سنگ و تولید کنندگان سنگ هستیم.

در ادامه دکتر سرقینی با اشاره به عرضه تنوع سنگ ایرانی در این نمایشگاه ، بیان کرد این اولین بار است که شرکت های ایرانی با این حجم و به مساحت حدود ۴۵۰ متر بصورت یک پاویون مستقل با تنوع سنگی فراوان در این نمایشگاه شرکت نموده اند.

وی ضمن اشاره به حضور سفیر ایران در ایام نمایشگاه ، خاطر نشان نمود شخصا برای پشتیبانی از صنعت سنگ کشور ، دو روز در مسکو و در کنار غرفه دارن  خواهند بود تا به حل  مسائل و مشکلات آنها بپردازند. دکتر سرقینی با تاکید بروی شرکت نمودن در اینگونه نمایشگاههای بین المللی خاطر نشان نمود که نباید فقط به بازارهایی که از قدیم و بصورت سنتی در اختیار صنعتگران بوده است بسنده کنیم بلکه باید با حضور مستقیم در این قبیل نمایشگاهها، سنگ ایران را در دوردستها نیز به فروش برسانیم.

در ادامه معاون معدنی وزیر صنایع، به موانع و مشکلاتی که در این جلسه تجار ایرانی با وی مطرح نمودند اشاره کرد و افزود بعضی از این مشکلات از قبیل مبادلات پولی تا حدودی حل شده، اما مواردی هم وجود دارد که باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات در داخل کشور می باشد که آنها را نیز باید در داخل بررسی و راه حلهایی برایشان تعبیه شود.

از دیگر مسائلی که دکتر سرقینی در این جلسه مطرح نمود عدم تخصص اکثر تولیدکنندگان در امر صادرات و موقت تلقی نمودن بازارهای خارجی بود. وی گفت از آنجائیکه آنها منافع کوتاه مدت را به منافع بلند مدت ترجیح می دهند نمی توانند صادرکننده خوبی باشند. صادرکننده خوب باید منافع دراز مدتی که از رضایت مشتری حاصل می گردد را بیشتر مد نظر قرار داشته باشد.

وی معافیت مالیاتی برای صادرات را مشوق صادرکننده دانست که در امر صادرات مواد فرآوری شده اعمال می شود اما این برای صادرات مواد خام و به اصطلاح صادرکننده معافیت مالیاتی ندارد.

وی در پایان جلسه به سوبسیدهای نمایشگاهی اشاره نمود و افزود طی تلاشهای انجمن سنگ ایران و مذاکراتی که در ستاد شورای سیاستگذاری سنگ کشور انجام گرفته، نهایتا به موافقت ستاد برای چهار نمایشگاه مهم و بین المللی سنگ انجامید. این چهار نمایشگاه به عنوان بازارهای هدف جهت صادرات سنگ به سازمان توسعه تجارت جهت گرفتن سوبسید و حمایتهای دولتی مشخص و معرفی شدند ولی بدلیل عدم تامین بودجه بموقع در این سازمان هنوز موفق به اخذ آن از سازمان نشده ایم اما قطعا این کار عملی خواهد شد و فقط در مورد میزان سوبسید هنوز چهارچوب آن مشخص نشده است.