We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

سنگ، گام نخست را محکم برداشت

سنگ، در کنار چند محصول معدنی از جمله سیمان، سرب و روی، بیشترین ظرفیت‌ها را برای توسعه و ورود به بازارهای جهانی دارند.

در این میان، سنگ ایران علاوه بر داشتن ذخایر چشمگیر از تنوع قابل‌توجهی هم برخوردار است و می‌تواند با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف بازارهای داخل و خارج انطباق پیدا کند. با این حال، هنوز هم سنگ بر خلاف تعدادی از محصولات معدنی دیگر، وابسته به بازار داخل است و سهم درآمدهای ارزی در جریان‌های درآمدی آن بسیار اندک است.
حضور قدرتمند در نمایشگاه صنعت سنگ مسکو جای دلگرمی بسیاری دارد و می‌توان امیدوار بود که دروازه‌های کشورهای دیگر هم به روی سنگ ایران باز شود. فعالان سنگ ایران که روسیه را به دلایل مختلف به عنوان بازار هدف خود تعیین کرده بودند، قدرت‌نمایی نمایشگاهی را ابزار مناسبی برای مطرح کردن نشان ایران در بازارهای روسیه و سایر کشورهای روس‌زبان دانستند. به نظر می‌رسد که این هدف به خوبی انجام شده و ایران گام نخست را محکم برداشته است.
ایران برای نخستین بار در سال‌های گذشته، در نمایشگاه سنگ مسکو حضور یافته و بر نحوه حضور خود هم حساسیت به خرج داده است. حضور تمام شرکت‌های ایرانی در یک مجموعه منسجم و با نام پاویون ایران، به راحتی می‌تواند زمینه تبدیل شدن صنعت سنگ را به یک نشان جهانی فراهم کند؛ نشانی که امکان رقابت پرقدرت با چین، ترکیه و ایتالیا را ایجاد می‌کند.
در این میان، حضور جعفر سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد سنایی سفیر ایران در روسیه و همچنین هیات‌های همراه آنها نشان داد که صنعت سنگ مورد حمایت و توجه دولت هم قرار دارد و می‌توان انتظار داشت که در ماه‌ها و سال‌های پیش رو حمایت‌های مالی و غیرمالی گسترده‌تری هم از این صنعت آینده‌دار انجام شود.

منبع : صمت ، مهدی نکوئی

تاریخ : ۱۳۹۵/۴/۳