We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

آخرین روز نمایشگاه سنگ مسکو

روز پایانی نمایشگاه نیز به اتمام رسید و در آخرین ساعات پایانی آن مشارکت کنندگان به جمع‌آوری غرفه‌های خود مشغول بودند. این نمایشگاه نیز بمانند نمایشگاه‌های دیگر به پایان رسید و مهم دستاوردهایی است که از این نمایشگاه حاصل می‌شود. حدود ۱۰ شرکت، از ایران به کشور روسیه سفر کردند تا بتوانند با بررسی شرایط بازار این کشور، با فروش محصولات خود جایی در این بازار بدست آوردند.

در گفتگو با تجار صادرکننده یکی از نیازهایی که در نمایشگاه‌های خارجی بسیار ملموس است و باید در نظر گرفته شود، حمایت مادی و معنوی دولت از مشارکت‌کنندگان است که نه تنها دلگرمی خاصی به آنها می‌دهد بلکه دولت با ارائه بسته‌های حمایتی و سوبسیدهای نمایشگاهی راه را برای صادرات هموار می‌سازد. در دوران رکود اقتصادی و بویژه مواجهه با کاهش قیمت نفت، همه توجهات به سمت  صادرات غیرنفتی متمرکز گردیده که با ارزآوری می‌تواند به رشد اقتصاد کشور کمک شایانی داشته باشد.

از دیگر مواردی که در این نمایشگاه شاهد آن بودیم‌، حضور تجار ایرانی در قالب پاویون بود. داشتن فضای یکپارچه و یک شکل غرفه‌ها علاوه بر وحدت و هماهنگی تجار، نشان از قدرت و شکوه غرفه‌های ایران در نمایشگاه‌هاست. داشتن برنامه‌های بازرگانی و بازاریابی به این شکل در نمایشگاه، حصول نتیجه را سهل‌تر و سریعتر می‌نماید و موفقیت را به کام همه شیرین می‌کند.

وجود انجمن سنگ ایران بعنوان ارگانی که یک مجموعه را مدیریت می‌نماید بسیار ضروری بنظر می‌رسد تا با هماهنگی‌های خود بتواند شناخت درستی از بازار آن کشور ارائه بدهد. برنامه‌های تجاری و کنفرانس‌هایی که با مشارکت یوستون در این نمایشگاه تدوین شد خود نقشه راهی بود که برای بسیاری از فعالان صنعت سنگ کشورمان طراحی گردید.