We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

تحلیل بازار سنگ هندوستان

هند کشوریست در جنوب آسیا و پایتخت آن دهلی نو است. هند از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه است.هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است.

آب و هوای هند دارای تنوع بسیار زیاد است و دارای کوهستانهای پوشیده از برف، و همچنین مناطق گرمسیری و کویری نیز میباشد.

اقتصاد هند ،اقتصاد متنوعی است و کشاورزی ، صنایع دستی، نساجی، صنعت، و گستره وسیعی از خدمات را در برمیگیرد.

نقش بخش خدمات در اقتصاد هند اهمیت روزافزونی به خود گرفته است.هند یکی از مهمترین صادر کنندگان نیروی کار متخصص در زمینه خدمات مالی و مهندسی نرم افزار است.

هند همچنین در زمینه قطعات اتومات و خودکار ،پوشاک ، جواهرسازی و داروسازی نیز توان بالایی دارد. و سرمایه گذاریهای عظیم خارجی زیادی در این کشور صورت میپذیرد.

هند با داشتن ۳٫۴۰۲٫۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت ، هفتمین کشور دنیا و با داشتن بیش از۱٫۲۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر ،دومین کشور دنیا از لحاظ جمعیت میباشد.در هند ۴۱۵ زبان وجود دارد ولی زبان رسمی این کشور هندی و انگلیسی است.

هند دارای معادن زغال سنگ، آهن ،تیتانیوم ، الماس و … بوده

و همچنین معادن گرانیت، مرمریت و لایم استون نیز در هند وجود دارد.

اقتصاد هند، چهارمین اقتصاد بزرگ دنیاست و با رشد اقتصادی متوسط ۸% در طی چند سال گذشته   به یک قدرت اقتصادی تبدیل شده است. در حال حاضر پیشرفت های اقتصادی و علمی هند توجه همگان را جلب کرده و مدتهاست سرمایه گذاریهای عظیم خارجی در این کشور امری عادی به شمار میاید.کارشناسان پیش بینی میکنند در سالهای آینده هند به رشد اقتصادی ۱۰ % نیز برسد.

فرهنگ استفاده از سنگ در هند به گذشته کهن باز میگردد و در آثار  معماری به جای مانده از گذشته، این روند کاملا مشهود است.مسجد تاج محل، یکی از شاهکارهای معماری اسلامی در آگرا، نمونه روشنی از این موضوع میباشد. در این بنا از سنگ مرمریت سفید معدن ماکرانا استفاده شده و معماری آن در دنیا کم نظیر است.

هند دارای منابع عمده سنگ مرمریت، گرانیت، ماسه سنگ، ، کوارتزیت میباشد.معادن گرانیت عمدتا در جنوب هند و معادن سنگ مرمریت  عمدتا در غرب هند(راجستان و گجرات) قرار دارد.

هند  یکی از بزرگترین تولید کنندگان  و صادر کنندگان سنگ ساختمان در جهان است و بیش از ۲۷% از تولیدات جهانی سنگ طبیعی به این کشور تعلق دارد.بیش از ۲ میلیون نفر در این صنعت در هند مشغول به کارند.

۹۰% تولیدات مرمریت در استان راجستان صورت میپذیرد و ۳ ایالت جنوبی هند در تولید گرانیت نقش مهمی دارند.

مرمریت در هندوستان؛

تنوع رنگی زیادی در مرمریتهای هند وجود دارد(سفید،سبز،سیاه،صورتی،).بیش از ۳۶۰۰ معدن مرمریت در هند وجود دارد که بیشتر این معادن در ناگاور،بانسوارا،جایپور، گجرات و… قرار دارد

۵۰۰۰ شرکت تجاری و در حدود ۱ میلیون نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.

صنعت گرانیت؛

هند از لحاظ تولید گرانیت نیز در رتبه بالایی قرار دارد و در حدود ۶۶۵ معدن گرانیت در هند وجود دارد. ،بیشتر معادن گرانیت در کارناتاکا،تامیلنادو و اوریسا و… قرار دارند و طیف رنگی آن بسیار گسترده است.

لایم استون

در هند در حدود ۱۳۰ معدن لایم استون در رنگهای تیره وجود دارد .به طور کلی  بیشتر فعالیتهای صنعت سنگ در ایالت راجستان صورت میپذیرد و این ایالت نقش عمده ای در تجارت جهانی سنگ را ایفا میکند.

هند در زمینه ماشین آلات و تجهیزات فراوری سنگ نیز گامهایی رو به جلو برداشته است و اکنون این بخش نیز رو به توسعه است.

 

میزان واردات و صادرات هند در زمینه محصولات مختلف به شرح زیر است؛

میزان واردات :  ( مقدار بر اساس دلار میباشد )

سال ۲۰۱۵ سال ۲۰۱۴ سال ۲۰۱۳ سال ۲۰۱۲ سال ۲۰۱۱ کد محصول
۲۹۶٫۷۸۹٫۰۰۰ ۲۲۸٫۱۴۲٫۰۰۰ ۲۲۵٫۸۳۶٫۰۰۰ ۲۰۴٫۵۶۸٫۰۰۰ ۱۴۴٫۹۷۵٫۰۰۰ ۲۵۱۵
۲۴٫۸۱۹٫۰۰۰ ۲۵٫۹۹۰٫۰۰۰ ۲۲٫۵۶۹٫۰۰۰ ۱۷٫۷۲۶٫۰۰۰ ۱۶٫۳۶۹٫۰۰۰ ۲۵۱۶
۱۳۱٫۰۰۰ ۹۸٫۰۰۰ ۶۸٫۰۰۰ ۲۲۰٫۰۰۰ ۱۷۱٫۰۰۰ ۶۸۰۱
۱۸۵٫۰۲۰٫۰۰۰ ۱۶۰٫۳۸۷٫۰۰۰ ۱۶۱٫۲۶۸٫۰۰۰ ۱۶۶٫۱۸۸٫۰۰۰ ۱۴۸٫۶۴۵٫۰۰۰ ۶۸۰۲

در زمینه محصول ۲۵۱۵، بزرگترین تامین کنندگان ایتالیا و ترکیه بوده اند

در زمینه محصول ۲۵۱۶ ،بزرگترین تامین کنندگان نروژ و برزیل بوده اند

در زمینه محصول ۶۸۰۱ ، بزرگترین تامین کنندگان چین و ایتالیا بوده اند

در زمینه محصول ۶۸۰۲ ، بزرگترین تامین کنندگان عمان و چین بوده اند

میزان صادرات:  ( مقدار بر اساس دلار میباشد )

سال ۲۰۱۵ سال ۲۰۱۴ سال ۲۰۱۳ سال ۲۰۱۲ سال ۲۰۱۱ کد محصول
۲۹٫۵۰۱٫۰۰۰ ۳۵٫۴۳۷٫۰۰۰ ۴۱٫۴۴۷٫۰۰۰ ۴۲٫۹۲۵٫۰۰۰ ۳۳٫۷۶۳٫۰۰۰ ۲۵۱۵
۷۴۰٫۱۸۳٫۰۰۰ ۸۵۰٫۹۵۴٫۰۰۰ ۸۵۲٫۸۶۱٫۰۰۰ ۷۷۲٫۳۳۵٫۰۰۰ ۶۸۰٫۰۳۰٫۰۰۰ ۲۵۱۶
۲٫۸۳۵٫۰۰۰ ۹۶۸٫۰۰۰ ۸۸۷٫۰۰۰ ۸۵۳٫۰۰۰ ۱٫۳۴۱٫۰۰۰ ۶۸۰۱
۱٫۰۰۹٫۵۹۰٫۰۰۰ ۱٫۱۱۱٫۹۰۹٫۰۰۰ ۱٫۱۲۱٫۲۰۲٫۰۰۰ ۹۰۰٫۹۸۸٫۰۰۰ ۸۴۰٫۲۷۸٫۰۰۰ ۶۸۰۲

در زمینه محصول ۲۵۱۵، بزرگترین مقاصد صادراتی چین و نپال بوده اند.

در زمینه محصول ۲۵۱۶ ،بزرگترین مقاصد صادراتی چین و انگلیس بوده اند.

در زمینه محصول ۶۸۰۱ ، بزرگترین مقاصد صادراتی کانادا و آمریکا بوده اند.

در زمینه محصول ۶۸۰۲ ، بزرگترین مقاصد صادراتی آمریکا و ترکیه بوده اند.

هند یکی از بزرگترین بازارها در زمینه سنگ میباشد ، میزان واردات در سالهای اخیر افزایش داشته و فرهنگ استفاده از سنگ در ساختمانها و معابد بطور چشمگیری مشهود است..

راجستان و گجرات مراکز عمده تجارت سنگ در هند بوده و با توجه به رشد اقتصادی سالهای اخیر و توسعه قشر متوسط ،استفاده از سنگ رو به گسترش است.

۶۸۰۱- Setts, curbstones and flagstones, of natural stone (except slate).

 ۶۸۰۱- سنگ برای سنگ فرش، سنگ برای کنار پیاده رو و سنگ به صورت لوح برای سنگ فرش ،از سنگ طبیعی (به استثنای سنگ لوح)

۶۸۰۲- Worked monumental or building stone (except slate) and articles thereof, other than goods of heading 68.01; mosaic cubes and the like, of natural stone (including slate), whether or not on a backing; artificially coloured granules, chippings and powder, of natural stone (including slate).

۶۸۰۲- سنگ تراش پذیر کار شده، یا سنگ ساختمان ، به( استثنای سنگ لوح ) کار شده واشیاء ساخته شده از این سنگها، غیر از سنگهای شماره ۶۸۰۱، مکعب بزرگ یا کوچک برای موزائیک کاری و همانند ، از سنگ طبیعی ( از جمله سنگ لوح) حتی روی تکیه گاه، دانه تراشه و پودر، از سنگ طبیعی (همچنین سنگ لوح) که به طور مصنوعی رنگ شده باشند

۲۵۱۵- Marble, travertine, ecaussine and other calcareous monumental or building stone of an apparent specific gravity of 2.5 or more, and alabaster, whether or not roughly trimmed or merely cut, by sawing or otherwise, into blocks or slabs of a rectangular (including square) shape.

۲۵۱۵- سنگ مرمر، سنگ های تراورتن، سنگهای اکوسین و سایر سنگ های آهکی برای تراش( Monumental  )یا ساختمان که وزن مخصوص ظاهری آنها مساوی ۲٫۵ یا بیشتر باشد، وسنگ رخام (   Alabaster )، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک( Block) یا به شکل لوح ( Slabs) مربع یا مربع مستطیل.

۲۵۱۶- Granite, porphyry, basalt, sandstone and other monumental or building stone, whether or not roughly trimmed or merely cut, by sawing or otherwise, into blocks or slabs of a rectangular (including square) shape.

۲۵۱۶- سنگ خارا، سنگ سماق ، سنگ رخام سیاه (  Basalt  ) ، ماسه سنگ و سایر سنگهای تراش یا ساختمان حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک ( Block  ) یا به شکل لوح (  Slabs  ) مربع یا مربع مستطیل.