We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارشی تحلیلی بازار ساخت و ساز در هندوستان

صنعت ساخت و ساز در هر کشوری ،جزو مهمترین صنایع آن کشور محسوب شده و باعث رونق در صنایع دیگر میشود.

هند با داشتن ۳٫۴۰۲٫۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت ، هفتمین کشور دنیا و با داشتن بیش از ۱٫۲۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر ،دومین کشور دنیا از لحاظ جمعیت میباشد.صنعت ساخت و ساز در هند ،جزو مهمترین و پیشروترین صنایع بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی در هند ،حجم مبادلات در بخش کانستراکشن و ساخت و ساز ،۸۴۹ میلیارد دلار بوده و در بین کشورها اولین رتبه را به خود اختصاص داده است.

هند در حال حاضر از لحاظ سرعت پیشرفت ،دومین اقتصاد برتر دنیاست و بخش ساخت وساز دومین بخش بزرگ بعد از کشاورزی در اقتصاد این کشور است و بیش از ۳۴ میلیون نفر در این بخش مشغول به کارند.

سرمایه گذاری در زیر ساختها کلید رشد پایدار هند است و این مساله اصلی مهم در پیشبرد تمامی پروژه های دولتی هند میباشد.

از نظر صنعت ساخت وساز، هند در حال حاضر در مکان دوازدهم جهانی قرار دارد و پیش بینی میشود در سال ۲۰۲۵ هند به سومین بازار بزرگ ساخت وساز در دنیا تبدیل بشود.با توجه به گسترش و رشد قشر متوسط جامعه و رشد جمعیتی ۱٫۲۷ % در هند، در چند سال آینده نیاز به ساخت خانه های جدید بسیار ضروری به نظر میرسد.

پروژه های ساخت و ساز ،میلیارد دلاری و سرمایه گذاری خارجی در این بخش در هند روز به روز در حال افزایش است.

برخی پروژه های بزرگ عمرانی در هند به شرح زیر است؛

۱٫پروژه کریدور دهلی- بمبئی؛

که شامل ۹ شهر بزرگ صنعتی میشود و ۹۰ میلیارد دلار براورد هزینه آن است.

در این پروژه، بنادر، جاده ها، فرودگاه ها، و نیروگاه های متعددی ساخته میشود. این پروژه با کمک دولت هند و سرمایه گذاران خارجی انجام میشود.بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در این پروژه توسط ژاپن صورت پذیرفته است.

۲٫فرودگاه بین المللی بمبئی؛

این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های فرودگاهی در دنیاست و در فازهای اولیه این پروژه ۱۰ میلیون نفر در سال از خدمات این فرودگاه استفاده میکنند و در فازهای بعدی تا سال ۲۰۳۰، در حدود ۶۰ میلیون نفر در سال از خدمات این فرودگاه استفاده خواهند کرد.

۳٫شهر تکنولوژی- بازرگانی گجرات؛

این پروژه در نزدیکی احمد آباد هند قرار دارد ، و این پروژه عظیم ، یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان خواهد بود.

این پروژه در زمینی به مساحت۸٫۵ میلیون متر مربع احداث میشود.

  1. پروژه شهر هوشمند کوچی؛

این پروژه در واقع یک شهرتکنولوژی است،برای فاز یک این شهر ۸۰۰ میلیون دلار هزینه شده و ۵۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند، فاز دوم این پروژه اکنون در حال  آغاز شدن است و شامل ساختمان ها ، بیمارستان ها، مراکز آموزشی  و همچنین ساختمانهای دیگر میباشد.در این پروژه ساختمانهای مسکونی نیز پیش بینی شده است.