We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

استخراج ۱۵ هزار تن سنگ تراورتن از معدن انگوران

مجری طرح تراورتن انگوران اعلام کرد: ۱۵ هزار تن سنگ تراورتن از معدن انگوران استخراج شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، فرهاد حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی طی ۲ سال گذشته با دریافت مجوز های «اکتشاف و برداشت» از ذخیره سنگ تراورتن (Travertine) به عنوان ماده معدنی دوم (پس از سرب و روی) در معدن انگوران و نیز مجوزهای «بهره برداری» و «سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی»، توسعه و استخراج از این معدن را با احداث جبهه کارهای جدید در برنامه خود قرار داد.
وی ادامه داد: پس از دریافت مجوزهای لازم، جذب پیمانکار جهت طراحی، اکتشاف، بازگشایی و آماده سازی این ذخیره معدنی در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه طی این مدت، بیش از ۱۵ هزار تن تراورتن استخراج و حدود ۱۰ هزار تن کوپ به فروش رسید.
مجری طرح تراورتن انگوران درباره میزان ذخیره سنگ تراورتن این معدن گفت: ذخیره قطعی این معدن بیش از ۱۲ میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از ۳۰ میلیون تن برآورد شده و عملیات اکتشافی و استخراجی آن اکنون، در ۲ محدوده مجزا شامل شماره یک (شهرک) و شماره ۲ در حال انجام است. 
وی افزود: ضخامت ذخیره محدوده شماره یک، بیش از ۸۰ متر بوده و این ذخیره در ۱۰ پله استخراجی، طراحی و در حال آماده سازی است . محدوده شماره ۱ حدود ۱۱٫۵ میلیون تن و محدوده شماره ۲، حدود ۸۰۰ هزار تن ذخیره قطعی دارد.
حسینی میزان اشتغال زایی مستقیم این طرح را حدود ۳۰ نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک، شاهد توسعه و اشتغالزایی بیشتر در این بخش از مجموعه معدنی انگوران باشیم. 
بنا به این گزارش، سنگ تراورتن در زمره سنگ‌های تزیینی مورد استفاده در نماهای روکار داخلی و بیرونی و نیز برای سنگ‌فرش کردن داخل ساختمان ها به شمار می رود.

منبع خبر: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)