We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

خانه معدن ایلام راه‌اندازی می‌ شود

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در جلسه تشریحی راه اندازی این تشکل معدنی اظهار داشت: در دولت یازدهم بنا بر حمایت از تشکل های غیر دولتی نهاده شده و تاکنون در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تشکل های غیر دولتی این بخش از قبیل خانه صنعت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق اصناف و سازمان نظام مهندسی معدنی با وجود برخی کاستی ها و مشکلات سخت افزاری، اما در ایفای وظایف محوله خوب عمل می کنند.

معاون امور صنایع ومعادن با اشاره به ظرفیت های معدنی استان اضافه کرد: از ۶۸ ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۱۲ نوع ماده معدنی در استان ایلام وجود دارد که سالانه بالغ بر ۹ میلیون تن مواد معدنی از ۲۰ معدن فعال استان استخراج می شود.

رضا محمدرحیمی خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۰ فقره گواهینامه کشف و ۱۶ فقره پروانه اکتشاف صادر شده همچنین صنایع وابسته به مواد معدنی مانند کارخانجات آجر، گچ، سیمان، شن و ماسه، بسته بندی بیتومین و..، در استان رو به افزایش می باشد بنابراین معدنکاران و مدیران صنایع معدنی از طریق خانه معدن استان به عنوان تشکل تخصصی می توانند به راحتی پیگیر مطالبات قانونی این بخش باشند.

معاون امور صنایع و معادن استان ایلام در پایان بیان داشت: تاکنون ۸ خانه معدن در مراکز استان های کشور ایجاد شده و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود که خانه معدن استان ایلام نیز در نیمه اول سالجاری راه اندازی شود.

 

منبع خبر : دنیای معدن (www. donyayemadan.ir)