We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

مصاحبه نماینده یوستون با خانم ماریا، مدیر نمایشگاه اکسپواستون ۲۰۱۵ روسیه

 

گزیده ای از مصاحبه نماینده “یوستون” با خانم ماریا(Maria Tretyakova)،

مدیریت نمایشگاه ” اکسپو استون ۲۰۱۵″

 

هدف از برگزاری نمایشگاه” اکسپو استون” چیست؟

نمایشگاه بین المللی ” اکسپو استون” یک نمایشگاه کاملا تخصصی است، با حضور معدن داران، تولید کنندگان، تجار سنگ و فرآورده های سنگی و ماشین آلات که مورد استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

امسال نمایشگاه دیگری نیز بنام نمایشگاه “ اکسپو سنتر ۲۰۱۵” در همین حوزه در ابعادی بسیار وسیعتر و البته هزینه چندین برابر در شهر مسکو برگزار گردید. در “اکسپوسنتر” علاوه بر فعالان سنگ، شرکتهای ساختمانی، تولید کنندگان و تجار مصالح ساختمانی، شرکتهای دیزاینری و دکوراسیون داخلی نیز حضور داشتند.

در حالیکه نمایشگاه حاضر، کاملا تخصصی و ویژه سنگ می باشد و بازدیدکنندگان صرفا به دنبال سنگ و یا ابزارآلات مربوطه می باشند.

این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی و آغاز تعاملات فعالان بازار سنگ کشورها می باشد.

جایگاه سنگ ایرانی در بازار روسیه را چگونه میبینید؟

سنگ ایرانی در بازار روسیه بسیار کم است، من میدانم که سنگ ایران – با تنوع رنگ ویژه- میتواند به جایگاه خوبی در بازار روسیه دست یابد،از طرفی بازار روسیه بسیار وسیع است.

من قبلا به ایران سفر کرده ام، معماری شگفت انگیز تخت جمشید را از نزدیک دیده ام، ایران با دارا بودن ذخایر معدنی غنی و با داشتن پیشینه ای دیرینه در معماری ویژه، میتواند جایگاه بالاتری در عرصه تجارت جهانی سنگ داشته باشد.

اطلاع رسانی شما از چه طریق انجام شده است؟

اطلاع رسانی از روشهای معمول ازجمله سایت ” اکسپو استون”، ارتباط با اتحادیه های سنگ و معدن در سایر کشورها و نیز رسانه ها انجام شد و با استقبال خوبی هم روبرو شدیم.

در مورد ایران نیز، در خصوص برگزاری همین نمایشگاه، من نامه ای جهت همکاری و اطلاع رسانی بیشتر جهت حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاه، به یکی از سازمانهای مربوطه در ایران نوشتم اما متاسفانه هیچ جوابی دریافت نکردم و در پیگیری های بعدی هم به نتیجه ای نرسیدم.

همچنین با بعضی شرکتها بصورت مستقیم مکاتبه کردیم، البته هزینه ها را از ما استعلام کردند، ولی متقاضی شرکت در نمایشگاه نداشتیم.

 

دلیل حضور کمرنگ ایرانیها در این نمایشگاه از نظر شما چه میباشد؟

هزینه بالای نمایشگاه میتواند در این قضیه تاثیرگذار باشد، شاید صادرکنندگان ایرانی، هزینه حمل و نقل سنگ را هم درنظر میگیرند، این قضیه بسته به نوع سنگ و اینکه مقصد صادرات کدام منطقه روسیه باشد، قابل بررسی است.

در عین حال من فکر میکنم، اطلاع رسانی بموقع و صحیح هم نقش مهمی دارد.

در بعضی کشورها از جمله ترکیه، تولید کنندگان و صادرکنندگان از حمایتهای دولتی برخورد هستند، حتما در ایران نیز چنین شرایطی وجود دارد. اینجاست که اطلاع رسانی بموقع، هم از نظر فرصت لازم برای برنامه ریزی علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه و هم در صورت امکان، جهت انجام رایزنی های لازم و بموقع بمنظور استفاده از حمایتهای دولتی میتواند کارگشا باشد.

شما میدانید که هدف” یوستون” ، حمایت از فعالان سنگ، تسهیل و توسعه روابط ایران در تجارت جهانی سنگ و ارائه خدمات لازم میباشد، چه پیشنهادی برای ” یوستون” دارید؟

خوشحالیم که در این نمایشگاه با ” یوستون” آشنا شدیم. بعد از گفتگوی دیروز شما با خانم ناتالیا- معاون من-

ما در این مورد جلسه ای داشتیم، ایشان فعالیت شما را توضیح دادند، اینکه دایرکتوری شامل اطلاعات به روز معادن ایران را تهیه کرده اید.

در روسیه حتی اتاق بازرگانی هم چنین اطلاعاتی در اختیارتان نخواهد گذاشت. در واقع ما امیدوار شده ایم، که گامهای بزرگتری برداشته خواهد شد، به این همکاری بسیار علاقمندیم، یک تفاهم نامه همکاری امضا خواهیم کرد که جزئیات آن را بعد از زمان نمایشگاه بیشتر بررسی خواهیم کرد و امیدواریم برای نمایشگاه سال آینده بتوانیم شاهد حضور فعال ایران در این نمایشگاه باشیم.

ناهید کشوری نماینده اعزامی یوستون به نمایشگاه مسکو  ۲۰۱۵ Expostone