We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

پیگیری کریدور سبز گمرکی ایران در روسیه

پیگیری کریدور سبز گمرکی ایران در روسیه “نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، آقای قدیر قیافه”

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه راه اندازی کریدور سبز در گمرکات روسیه را از مقاصد اصلی ایران در بازار روسیه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری معدن ایران (معدنا)، قدیر قیافه درسومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه در راستای تصحیح دیدگاه برخی از تجار در مورد اعمال تعرفه های خاص در واردات کالاهای ایرانی به بازار روسیه عنوان کرد: برخی اعتقاد دارند که گمرک روسیه تعرفه های بالایی را برای کالاهای ایرانی در نظر می گیرد و تبعیضاتی در خصوص کالاهای ایرانی در نظر گفته است، اما بررسی ها نشان می دهد که گمرک روسیه تعرفه های خاصی برای واردات کالاهای ایرانی اعمال نمی کند.

وی توضیح داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ارزش گذاری کالاهای ایرانی است که به افزایش قیمت و کاهش توان رقابتی آنها می انجامد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اضافه کرد: گمرکات روسیه بر پایه اعلام نظر گمرک ایران قیمت کالاها را تعیین می کنند و گمرک ما هم در ارزش گذاری قیمت های بالاتری را نسبت به کشورهای رقیب اعلام کرده و به همین دلیل قیمت تمام شده کالایی ایرانی در روسیه بالاتر از سایر رقبا تعیین می شود.

قیافه ادامه داد: موضوع دیگری که به افزایش قیمت تولیدات ایران در روسیه منجر می شود، بالابودن قیمت تمام شده کالاها در داخل کشور است و ما باید برای رفع این نقیصه نیز تهمیداتی بیاندیشیم.

وی در ادامه به انجام توافقات اولیه در ارزش گذاری کالاهای ایرانی اشاره کردو گفت: در راستای رفع نواقص ارزش گذاری، توافقاتی صورت گرفته و مقرر شد که بانکی از کف قیمت کالاها تهیه شود وپس از تایید سفارتخانه ایران در روسیه مبنای واردات و اعمال قوانین گمرکی از سوی گمرکات روسیه قرار بگیرد.

قیافه همچنین در پنل پرسش و پاسخ، با اشاره به نتایج مثبت مشارکت و بازدید هیات های ایرانی از نمایشگاه های مطرح روسیه عنوان کرد که سازمان توسعه تجارت جهت تسهیل حضور ایرانی ها در بازار روسیه، کمک هزینه های را در نظر گرفته است و تجار می توانند با مراجعه و ارائه استاد به سازمان توسعه تجارت از تهسیلات استفاده کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت:

وی همچنین عنوان کرد که دایره المعارف و همچنین لیست شرکت های روسی در اتاق بازرگانی وجود دارد و تجار می توانند از آن استفاده کنند.

قیافه در پاسخ به معرفی بهترین و مطمئن ترین روش برای تجارت با روسیه، بازاریابی حرفه ای و و تولید صادرات محور را نام برد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان عنوان کرد که با توجه به تمایل دو کشور و سفر هیات های تجاری فی مابین تراز تجاری افزایش چشمگیری خواهد یافت.

منبع: معدنا

تاریخ: ۹/۱۲/۹۴