We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارش نشست مشترک تجاری بین ایران و کشور لهستان در استان البرز

نشست مشترک تجاری بین کشور لهستان و استان البرز  در تاریخ یک شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز برگزار شد.

این همایش با حضور جناب آقای بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی البرز ، جناب آقای کامکار، معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‏ای استانداری البرز ، سفیر کشور لهستان، رئیس اتاق بازرگانی استان سیلسیا و همچنین هیئت تجاری لهستانی و نمایندگان شرکت های ایرانی آغاز شد.

1

آقای بنا مولائی ضمن تشریح پتانسیل های استان البرز به اهمیت این استان اشاره نمود و افزود استان البرز سومین استان صنعتی کشور است و با داشتن ۳۵۰۰ واحد صنعتی  دارای پتانسیل بسیار بالائی در زمینه صنعت نساجی ، دارو سازی ، و ملزومات پزشکی و همچنین صنایع غذایی میباشد. وی با اشاره به وجود ویژگی های خاص در این استان افزود؛ وجود دانشگاه های متعدد، وجود فرودگاه پیام، و خدمات مهندسی ، وجود واحدهای  متعدد تولید مواد غذایی  و دارو از دیگر مزیت های این استان است. ریاست اتاق بازرگانی کرج با ابراز آمادگی استان برای همکاری و سرمایه گذاریهای مشترک در زمینه برخی صنایع، بیان نمود ما برند های ملی خودمان را گسترش می دهیم و آمادگی داریم تا برند های لهستانی را نیز در اینجا تولید کنیم . علاوه بر ان ضمن ابراز آمادگی استان البرز برای مشارکت با لهستان در بعضی کارخانه ها برای افزایش ظرفیت و نوسازی ،آمادگی این استان  را برای سرمایه گذاری مشترک در صنعت توریسم در زمینه ساخت هتل، اعلام کرد.

2

آقای بنا مولائی با اشاره به اهمیت شناخت ظرفیتها و پتانسیل های دو طرف ادامه داد ما با بانک های اطلاعاتی که داریم باید نیاز های دو کشور را تامین کنیم. وی در خاتمه با تشکر از هیئت اقتصادی لهستانی و ایرانی ابراز امیدواری کرد ملاقاتهای رودر رو بین تجار مفید واقع شود.

پس از آن سفیر لهستان یولیوش گایلا ضمن قدردانی و تشکر از میزبانان ایرانی بیان کرد بزرگترین مشکل بین تجار ایرانی و لهستانی ندانستن و نشناختن یکدیگر است. وی با اشاره به رشد اقتصادی لهستان در سالهای قبل ادامه داد، ایجاد سازمانهایی که بتوانند به تجارت بین دو کشور کمک کنند بسیار مهم است، وی با ابراز خوشحالی از این همایش اظهار امیدواری کرد که ملاقاتهای رودررو موفقیت آمیز واقع گردد.

3

سپس رئیس اتاق بازرگانی استان سیلیسیا جناب آقای ریشارد توژنسکی ضمن تشکر از رئیس اتاق بازرگانی البرز و مهمان نوازی ایرانیان، از تلاشهای سفیر ایران در لهستان و سفیر لهستان در ایران به خاطر سازماندهی این سفر ، ابراز داشت که همیشه آرزوی آنها آمدن به ایران و آغاز همکاری با ایرانیان بوده است. وی با دعوت از  تجار ایرانی برای سفر به لهستان از امضای یک قرارداد فی مابین در این اتاق خبر داد و افزود امیدواریم این قرارداد آغازی برای همکاری های مشترک باشد.

آقای کامکار معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‏ای استانداری البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیئت اقتصادی لهستان ، به تشریح توانمندیها و پتانسیل های استان البرز پرداخت. وی با اشاره به این نکته که استان البرز ، مسیر عبور و مرور  ۱۱ استان کشور است و به عنوان استان پیشتاز در علم و فناوری مطرح می باشد، ابراز امیدواری کرد که ملاقات های رودر رو با موفقیت روبرو گردد.

در نهایت، مراسم با امضای توافقنامه ای بین هیئت تجاری لهستان و استان البرز خاتمه یافت و ملاقات های رودر رو بین شرکتهای تجاری اعزامی از لهستان و شرکتهای ایرانی برگزار گردید.