We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارش اول نماینده یوستون از نمایشگاه مسکو

گزارش اول نماینده یوستون از نمایشگاه مسکو ۲۰۱۵ Expostone

1

نمایشگاه در یک سالن یک طبقه متوسط و دارای پنج راهرو برگزار شده است و نسبت به تعداد غرفه ها، از تعداد بازدیدکنندگان خوبی برخوردار می باشد.

بیشترین غرفه داران را شرکتهای روسی و چینی تشکیل می دهند.

 غرفه داران روسی غالبا عرضه کننده سنگ گرانیت و مرمر می باشند، که خود را صاحب  دو یا چند معدن معرفی میکنند که سنگ خام را بعد از فرآوری، بصورت سنگهای ساختمانی و یا آثار و مجسمه های سنگی و وسایل تزئینی به بازار و البته بیشتر به بازار داخلی روسیه عرضه می کنند.

این شرکتها علاقمند به ورود به بازارهای اروپا و کشورهای عربی می باشند.

به گفته مدیر یک شرکت ترکیه ای، تراورتن روسیه از ارمنستان، ایران و یا ترکیه تامین می شود. و البته قیمت تمام شده تراورتن ایران، نسبت به تراورتن ترکیه، ارزان تر می باشد. این شرکت چندین سال قبل، از ایران به روسیه تراورتن صادر کرده است.

یک شرکت برجسته روسی اجراکننده تزئینات داخلی و دکوراسیون  – اجراکننده  کاخها و مراکز تشریفاتی  در روسیه – اظهار امیدواری کرد که – با توجه به اینکه مرمر ایران، دارای تنوع رنگ، ظرافت و مستعد فرم دهی بیشتری می باشد – در آینده بتواند از سنگ مرمر ایرانی استفاده نماید.

طبق نظر نمایندگی یک شرکت چینی در روسیه، اگر چه مرمر ایران دارای کیفیت بالایی نسبت به مرمر روسیه می باشد ولی در روسیه، بخصوص در شرایط اقتصادی فعلی، مهمترین مسئله قیمت سنگ است. به همین دلیل خریداران، به سنگهای با کیفیت متوسط  هم رضایت می دهند و واردات سنگ، بخصوص سنگهای خاص از جمله مرمر صورتی، معمولا بر اساس سفارش خریداران و یا اجرا کنندگان پروژه ها انجام می شود.

3

با وجود غنی بودن روسیه در گرانیت، شرکت صادرکننده گرانیت از کشور اوکراین هم در نمایشگاه حضور دارد. این شرکت علت حفظ جایگاه خود را در بازار سنگ روسیه، واقع شدن بخش زیادی از معادن روسیه در شمال این کشور و نتیجتا به علت مسافت زیاد معادن سنگ از مناطق غربی روسیه و افزایش هزینه ها بخصوص در فصل زمستان، واردات سنگ از اوکراین برای روسها، مقرون به صرفه می باشد.

با توجه به حضور شرکتهایی از مالداوی، گرجستان و بلاروس که همسایه غربی روسیه محسوب می شوند، این مسئله صحیح به نظر می رسد.

شرکت کنندگان چینی شامل عرضه کنندگان سنگ و همچنین ابزارآلات مورد استفاده در فراوری سنگ می باشند.

غرفه داران از تعداد بازدیدکنندگان راضی به نظر می رسند.

2

ناهید کشوری نماینده اعزامی یوستون به نمایشگاه مسکو  ۲۰۱۵ Expostone